
Ombudsman pro trasování: Pražská hygiena zřídila novou funkci, pomůže se stížnostmi i s dotazy

Pražská hygienická stanice zřídila dočasně pozici ombudsmana trasování. Budou se na něj moci obracet lidé, kteří budou mít dotazy a stížnosti na práci hygieniků. Stanice si od toho slibuje, že ombudsman uvolní kapacity pracovníkům, kteří se věnují trasování. Oznámila to na svém webu. Zájemci, kteří budou chtít ombudsmana kontaktovat, mají psát na e-mail ombudsman.trasovani@praha.eu.
Hygienici mají na starosti trasování, tedy dohledávání kontaktů nakažených koronavirem. Pomáhají jim v tom trasovači a pracovníci call center zapojení do Chytré karantény. Na pracovníky hygienické stanice se ale lidé obracejí také se svými dotazy a stížnostmi. Podle hygieny mohou v běžném provozu nastávat některá nedorozumění mezi hygieniky a veřejností.
Připomínky, dotazy i stížnosti
„Na ombudsmana trasování se lidé mohou obracet s připomínkami, pokud v rámci trasování covid-19 pozitivních případů dojde k výskytu nějaké nejasnosti nebo problému, u kterých se ukáže jako potřebné jejich prověření či doplňující vysvětlení. Případné podněty od veřejnosti mohou přispět k dalšímu vylepšování kvality trasování,“ uvedla hygiena.
Smyslem zřízení ombudsmana má být také posílení důvěry lidí v trasování. Hygienici se totiž dlouhodobě potýkají s tím, že jim pozitivně testovaní lidé nehlásí všechny kontakty, s kterými se setkali. V minulých měsících průměrně oznamovali jen jeden kontakt, podle některých průzkumů se ale setkali s více lidmi.
Další koryto pro nějakého kamarádíčka ?