Piráti bez Bartoše v čele hledají lídra pro volby 2025. Hřib v Blesku: Proč jím nechci být já?
Předseda Pirátů a náměstek pražského primátora Zdeněk Hřib v Epicentru otevřeně vysvětlil, proč v nadcházejících volbách nepovede stranu jako lídr. Místo toho se chce soustředit na přípravu strany a hledání vhodného kandidáta s jasnou ekonomickou vizí. Zároveň zdůraznil své závazky v pražské dopravě, včetně projektů jako je metro D, které považuje za zásadní nejen pro metropoli, ale i pro celou Českou republiku. Přesto svou možnou kandidaturu úplně nevyloučil.
Přestože zastává jednu z klíčových rolí, sám sebe v čele kampaně nevidí. „Co týče toho, proč nechci být lídrem, tak já jsem to avizoval transparentně dopředu. Já vnímám svoji roli jako interim manažera, to znamená, mojí rolí je teď připravit stranu na volby a na kampaň,“ uvedl Hřib.
Podle Hřiba je hlavní prioritou najít lídra nebo lídryni s jasnou ekonomickou vizí: „Je nezbytné, aby měl, měla například ekonomickou kompetenci, protože potřebujeme skutečně rozhýbat ekonomiku naší země. Poslední reformy se tady reálně dělaly někdy na konci devadesátých let,“ upozornil. Kritizoval také dlouhodobou nečinnost předchozích vlád a připomněl, že Českou republiku v některých oblastech předstihly i Polsko nebo další země střední Evropy.
Lídra budou Piráti hledat
V otázce hledání nové jedničky kandidátky zdůraznil roli vnitrostranické demokracie. „Toho lídra skutečně budeme hledat, na tom se už pracuje, a bude ho volit celé celostátní fórum Pirátů, tak, jako to děláme vždycky,“ dodal. Své vlastní preference na kandidáta zatím nemá. Na dotaz, zda by byl připraven kandidovat sám, pokud by vhodného kandidáta nenašli, odpověděl vyhýbavě: „Já jsem vždy připraven na vše. Ale jsem přesvědčen, že ho najdeme.“
Jako další důvod, proč nechce Piráty vést v příštích sněmovních volbách, uvedl některé nedokončené klíčové projekty v rámci jeho práce na pozici náměstka primátora.
„Já jsem dostal mandát od voličů v Praze, teď jsem v polovině toho mandátu a jsou tady projekty, které bych rád dokončil,“ říkal Hřib s tím, že se i nadále hodlá soustředit na rozvoj pražské dopravy i dalších důležitých oblastí. „Já jsem zahájil stavbu metra D v minulém volebním období ještě jako primátor, to je investice za 100 miliard korun. Tady v českém státě neexistuje žádná větší stavební investice,“ zdůraznil.
Expert je trošku mimo
Ve studiu Epicentra Hřib nešetřil samochválou a mezi další úspěchy zařadil i dokončení opravy Barrandovského mostu: „To je nejvytíženější automobilový most v celé zemi a my jsme ho zvládli opravit o rok dříve.“ Praha se přitom i nadále potýká s dopravními omezeními a v úterý řidiči čelili dopravnímu kolapsu, při kterém policie zasahovala u více než 50 dopravních nehod včetně dvou sražených chodců.
Dopravní expert Roman Budský přitom pro Novinky.cz uvedl: „Uzavírky a omezení nejsou koordinované a město při tom nebere ohled na řidiče. Ti pak jezdí od jednoho omezení k dalšímu. K tomu tisíce kamionů tam, kde nemají, co dělat, protože není dodělaný okruh, který by odvedl tranzit nákladní dopravy z Prahy.”
Hři ba nto reagoval právě ve studiu Blesku. „Budský je trošku mimo, já bych mu trošku doporučil se nějakým způsobem zeptat možná i jiných expertů, kteří tomu trochu rozumí," vzkázal šéf Pirátů. Na vině podle Hřiba byly zejména nadbytek aut v metropoli i déšť, který mimo jiné způsobil, že za volant usedli i řidiči, kteří by při lepším počasí do práce jeli jiným způsobem.
Piráti potřebují najít někoho, kdo by vypadal přibližně stejně exoticky, jako pan Bartoš ... Pro zvýšení uměleckého dojmu by mohl mít i kroužek v nose ... )))))