Politický marketér: Nahý Babiš v kádi? Hranice na TikToku neexistuje. Koalice má co dohánět
Zatímco Česká republika čelí narůstajícímu státnímu dluhu a stárnoucí populaci, na sociální síti TikTok sbírají politici přízeň budoucích voličů. Podle odborníka na politický marketing a spisovatele Jakuba Horáka dnes mladí uživatelé sledují vtipná videa, tančící Aleny Schillerové nebo Andreje Babiše, jak škrábe prasátko Růžu, která za pár let mohou ovlivnit, koho budou volit a v tomto ohledu má koalice co dohánět.
„Když z Pražského hradu odešel Miloš Zeman, tak já jsem si uvědomil, že tady vyrostla celá jedna generace, která vlastně nikoho jiného než Miloše Zemana na Pražském hradě neznala. My si tam pamatujeme ještě Václava Havla, Václava Klause, já si ještě pamatuju, když mi bylo 17, tak tam byl Gustav Husák, takže člověk si říká, přišel, odejde,“ připomněl Horák.
Na síti TikTok jsou v České republice 2 miliony uživatelů, z toho 70 % je ve věku 18 až 35 let a o tom, kolik dětí je aktivních na této oblíbené čínské síti, neexistují oficiální data. „Ono to uběhne jako voda a ti voliči, kteří tam dneska vidí drbat prasátko na břiše nebo tancovat po kuchyni, tak ti za čtyři roky, za pět let se budou rozhodovat, jít k volbám. A tady v České republice vzniká silný generační problém,“ upozornil na problémy, které pocítí právě tato generace mladých uživatelů sociálních sítí, jako je narůstající státní dluh, rozpočet, který je z 90 % už dopředu rozdaný a k tomu v roce 2050 budou dva důchodci na jednoho pracujícího člověka.
„Není vůbec vyloučeno, že někdo někdy v dohledné době začne třeba burcovat mladé lidi jako vlastně jedinou skupinu, která s tím dokáže něco dělat, protože pokud by to bylo tak, že budou dva důchodci na jednoho pracujícího, tak důchodci si klidně odhlasují, že budou mít padesátitisícové důchody a někdo s tím nic neudělá,“ varoval Horák s tím, že právě tyto děti, které půjdou za 5 let volit, představují důležitou cílovou skupinu. „Vidíme, že některým politickým stranám se to daří. Daří se to zejména Turkovi, Motoristům, sobě, dařilo se to předtím Pirátům a na TikToku byl velký nárůst obliby, v desítkách procent, politiků ANO, protože oni tam přišli první, takže současná koalice má bohužel, co dohánět,“ popsal nevýhodnou situaci SPOLU.
Nahý Babiš bez hranic
Podle Horáka neexistuje hranice, za kterou by politici na sociálních sítí nemohli jít: „Pokud se příště Andrej Babiš svlíkne do naha a vleze si do kádě se studenou vodou jako Wim Hof, tak ty děcka si řeknou: Wow starej chlápek a leze do ledový vody a pokud Alena Schillerová seskočí padákem a u toho bude recitovat svoje básně, tak já si myslím, že spousta lidí řekne, to je teda borka, to znamená, žádná hranice neexistuje. Hranice je jenom železná mříž, která je daná zákonama, co by se dělat nemělo.“
„Dlužena“ Alena, co se bojí myší
Necelý rok před sněmovními volbami odhaduje, že se předvolební kampaně vládních stran zaměří opět na téma „antibabiš“. Horák zmínil, že současná vláda je podle průzkumu nejméně oblíbená za poslední desítky let: „To znamená, jedinou motivací, proč volit tuhle vládu, je, aby nepřišel Andrej Babiš, kterého prostě určitá část obyvatelstva nemá ráda a to znamená, že všechny ty kampaně zase budou o tom, že dlužena, co se bojí myší, nás zadluží, Havlíček uvazuje psy ke stromům a Andrej Babiš je zlej.“ Podle jeho slov je jejich hlavní motivací zabránit návratu Andreje Babiše: „A to je to, co mi na tom vadí, že to je takhle malicherný. A mezitím, co se tady dvě skupiny lidí, z nichž jednu mám o něco radši než tu druhou, ale ne moc, tak se budou hádat a my se propadneme mezi rozvojové země, a to je větší problém než tady nějaký politický marketing.“
👍 teď když máme tu inflaci bude in.