Nehoda mustangu je jen špička ledovce. Expert řekl, za kým na silnicích zůstává krev

Autor: Bohuslav Štěpánek - 
26. 9. 2019
05:01

Tragédie u Špindlerova Mlýna, při které po srážce s Fordem Mustang zemřel řidič škodovky, je jen špičkou ledovce. Bezohlední řidiči jsou mezi muži i ženami a přibývá jich, ale muži jsou agresivnější, řekl v Epicentru Blesku dopravní expert Roman Budský z Platformy VIZE 0. Popsal také různé kategorie agresorů i to, co na ně platí.

Jak Budský podotkl, dopravní psychologové rozlišují několik typů takových bezohledných až agresivních řidičů, kteří ale mají něco společného. „Hovoří se často a typicky o osobnostní nezralosti, takové té ne úplně vyvinuté emocionální inteligenci. Ta dozrává nejpozději, až kolem 25. roku věku,“ vysvětlil odborník.

Nedomýšlejí a jsou bezohlední

Mnoho z takových řidičů není podle Romana Budského schopno domýšlet děj, do kterého se pouštějí, někteří přímo vyhledávají vzrušení a adrenalin. Svými zážitky se pak chlubí na internetu. „Jsou třeba i lhostejní k osudu jiných. Vůbec nemají pocit odpovědnosti k okolí. Jestli někomu ublížím, tak jsem mu prostě ublížil,“ konstatoval Budský.

Srážka dvou aut si vyžádala jednu oběť: Řidič mustangu měl podle svědků závodit s jiným řidičem!Srážka dvou aut si vyžádala jednu oběť: Řidič mustangu měl podle svědků závodit s jiným řidičem! | Facebook: Hasiči města Špindlerův Mlýn (JPO II)

O to vážnější je z tohoto pohledu krkonošská tragédie. Řidičem Fordu Mustang a tedy zřejmě viníkem nehody je totiž testovací jezdec a amatérský závodník Vojtěch Ch. Právě tito lidé by podle Budského měli své emoce držet na uzdě a v silničním provozu se chovat zodpovědně.

Ať se vyřádí na okruhu 

„Když je někdo závodník, tak se předpokládá, že ví, s čím zachází. Jedna věc je jezdit na uzavřeném okruhu, jednak jsou tam bezpečnostní prvky, bariéry, jednak tam není nikdo jiný,“ zdůraznil expert. Navíc se tam setkávají se sobě rovnými - samými zkušenými jezdci. 

Vojtěch Ch. se láskou k silným autům nikdy netajilVojtěch Ch. se láskou k silným autům nikdy netajil | Facebook

Podle Budského je nesmysl se snažit takového „piráta silnic“ převychovat, nebo mu dokonce oplácet stejnou mincí. Raději hned zavolat policii. „Rozhodně se s ním neutkávat,“ varuje Roman Budský s tím, že se v takovýchto situacích vyplatí mít v autě palubní kameru.

Video  Epicentrum silniční piráti  - Blesk TV

Smrt Karla Gotta

Parte Děti Karla Gota Záznam zádušní mše O životě Karla Gotta Dědictví Bertramka

Hrob

Zemřel Karel Gott, držitel čtyř desítek Zlatých slavíků. Sledujeme, co se děje po veřejném rozloučení a pohřbu nejznámějšího českého zpěváka

honzazchaIoupky ( 26. září 2019 17:51 )

dnes jsem také žařil takového mladého smrada v BMW, kterému se nechtělo čekat jako všem ostatním v koloně, tak si to zklrátil přes autobusovovu zastávku a pak byl vzteky bez sebe, že jsem ho nepustil do kolony nazpátek. Podotýkám, že o dvacet metrů dál odbočoval stejně jako já k Benzině. Tyhle smrady je potřeba systematicky školit. Já byl smíchy bez sebe, jak se smrkáč vytočil a udělal ze sebe před buchtou pitomce

HledacPravdy ( 26. září 2019 14:47 )

Ta koloběžka je zbytečný riziko. Ať si jezdí v počítačových hrách.

gabreta ( 26. září 2019 11:55 )

Jo zlatá mládež. Zkouknou film "Rychle a zběsile" sednou za volant a předvedou okolí, že to umí taky!! Mladým, díky výchově a prostředí ve kterém vyrůstají, chybí pokora!!

jussuf ( 26. září 2019 11:52 )

Hlavne žiadne pokuty. Po odsedení trestu, trvalý a bezpodmienečný zákaz riadenia všetkých vozidiel vrátane akýchkoľvek iných dopravných prostriedkov ( kolobežiek, bicyklov, troj-štvorkoliek, lietadiel, balónov, rogalov, lodí a vzdu­cholo­dí..­...at­ď.)

ferrys ( 26. září 2019 11:37 )

Mám od pětašedesátého roku jak na nákladní, tak autobusy a bez jediné nehody.Ale také tehdy vojenský řidič, což mnohým mladým chybí.Takoví ti chytrolíni se obvykle nazývali amatéry.Je to pouze vzorek pražských primitivních hejsků, kterým do ruky patří jen koloběžka.

Zobrazit celou diskusi
Další videa