Cestovka v den odletu na dovolenou rodině změnila hotel: Jak se můžete bránit?

  • Autor: ula - 
    28. 6. 2018
    05:37

    Eva (41) si se svojí rodinou zaplatila přes cestovní kancelář zájezd do Bulharska. V den odjezdu jim však přišla SMS, že budou ubytováni v jiném hotelu. Ten se však nacházel v jiném letovisku a rozhodně neodpovídal tomu, co si zaplatili. Cestovka jim po reklamaci nabídka 500 korun slevu na další zájezd. S tím se ale Eva odmítla smířit a případ skončil u soudu. Víte, co můžete u cestovky reklamovat?

  • 1.Hotel mimo provoz?

    Když se Eva dožadovala odpovědi, proč jim bych hotel změněn, cestovní kancelář argumentovala tím, že vybraný hotel je momentálně mimo provoz, což však pravda nebyla. „Měla jsem tou dobou v destinaci známé, kteří byli ubytováni poblíž hotelu, do kterého jsme chtěli, a ti mě informovali, že hotel normálně funguje a dál přijímá hosty,“ popisuje Eva.

    Dalším problémem bylo, že hotel, ve kterém byla rodina náhradně ubytována, nesplňoval jejich požadavky. Navíc se ubytování nacházelo v jiném letovisku než původní hotel, a rodina se proto nemohla setkat se svými známými. Ihned po příletu tedy Eva hotel reklamovala.

    Delegátka jí slíbila, že se pokusí celou situaci vyřešit. Tato snaha však vypadala tak, že byly klientce jen neustále sdělovány mylné informace. Nakonec byla rodina přesunuta do jiného hotelu, který však také požadavkům klientů neodpovídal.

    Dovolenou můžete reklamovatDovolenou můžete reklamovat | 

  • 2.500 korun jako omluva

    Po návratu do Česka poslala cestovní kancelář omluvu s tím, že poškozené klientce nabízí 500 korunn slevu z ceny zájezdu za každou osobu za časovou ztrátu v důsledku stěhování, a 10% slevu pro dospělou osobu za změnu rezervovaného hotelu. Celkové vyčíslení slevy tak bylo 5500 Kč.

    Klientka se ale před přijetím této „omluvy“ obrátila na právníka. Právník byl toho názoru, že poškozená cestující má nárok na vyšší odškodnění a případ převzal k řešení. Protistraně poslal předžalobní výzvu a za změnu hotelu, lokace a nepříjemnosti spojené se stěhováním požadoval částku ve výši ve výši 11 165 korun.

    Dovolenou můžete reklamovatDovolenou můžete reklamovat | 

  • 3.Dohra u soudu

    „Cestovní kancelář na předžalobní výzvu zaslanou právníkem reagovala zamítavě, celý případ proto skončil až před soudem. Soud nakonec rozhodl, že cestovní kancelář musí klientce uhradit nejen 13 632 Kč jako odškodnění i s úroky z prodlení, ale také náhrady nákladů, které jí s řešením sporu vznikly,“ uvedl právník Petr Novák ze společnosti Vašenároky.cz.

    Soud dal klientce za pravduSoud dal klientce za pravdu | 

  • 4.Co vše lze reklamovat?

    Pokud zjistíte, že dovolená neodpovídá tomu, co vám cestovní kancelář slibovala, máte nárok na odškodnění. Vždy je však vhodné situaci řešit hned na místě a požadovat nápravu (výměna pokoje, zlepšení úklidu apod.).

    Video Místo pláže bahno: Romana nedostane za zkaženou dovolenou nic - Blesk TV
    1080p 720p 480p 360p 240p

  • 5.Ubytování

    Pokud jste dostali jiný než cestovní kanceláří slíbený hotel, můžete tuto skutečnost reklamovat. Platí to jak pro případ, že jste byli ubytováni v úplně jiném hotelu nebo jiném typu ubytování, tak ve chvíli, kdy je například pláž namísto 50 metrů vzdálená půl kilometru.

    Hotel samozřejmě reklamovat můžeteHotel samozřejmě reklamovat můžete | 

  • 6.Druh pokoje

    Když si objednáte dva dvoulůžkové pokoje, a po příjezdu zjistíte, že máte jeden čtyřlůžkový, máte nárok na odškodnění. To platí, i když dostanete dvoulůžkový místo jednolůžkového apod.

    Nekvalitní dovolenou můžete reklamovat!Nekvalitní dovolenou můžete reklamovat! | 

  • 7.Vybavení pokoje

    Váš pokoj může mít také příliš malou plochu či v něm může vlastní WC, balkon či klimatizace, i když vše bylo cestovní kanceláři přislíbeno. Podat stížnost můžete i pro nedostatek nábytku nebo když vám některé zařízení nefunguje (pokažená klimatizaci, nesplachující WC). Častým předmětem reklamace bývají také trhliny ve zdi, vlhko a plíseň.

    Plíseň v pokoji? Chtějte náhraduPlíseň v pokoji? Chtějte náhradu | 

  • 8.Úklid

    Reklamovat můžete také úklid na pokoji. Jestliže uklízečky váš pokoj neuklízely nebo byl úklid chatrný, i přesto, že jste jej měli přislíben, máte nárok na kompenzaci.

    Video Krachu cestovky se neobávejte. Spíše si dejte pozor na podvodníky - Blesk TV
    1080p 720p 360p

  • 9.Okolí pokoje

    Pokud vás ve dne v noci ruší hluk například z blízkého baru, i když jste měli bydlet v klidné lokalitě, máte nárok na slevu z ceny zájezdu. Odškodnění můžete požadovat i ve chvíli, kdy například neustále cítíte zápach, protože jsou vedle vašeho okna popelnice.

    Video „Ověřte si, co je v ceně.“ Expert varuje před drahými seniorskými zájezdy - David Budai, Petr Soukup
    1080p 720p 360p

  • 10.Stravování

    Pokud je vaše strava jednotvárná či dokonce zkažená nebo žádná, reklamujte ji. Odškodnění můžete požadovat také ve chvíli, kdy je jídelna špinavá.

    Nevábná snídaně - reklamujte jiNevábná snídaně - reklamujte ji | 

  • 11.Bazén

    Je-li bazén špinavý, nebo není-li vůbec, i když byl přislíben, určitě žádejte slevu z ceny vaší dovolené.

    Špinavý bazén?Špinavý bazén? | 

  • 12.Delegát

    Delegát slíbený cestovní kanceláří by vám měl být k dispozici a měl by vám pomoci vyřešit problémy, které s ubytováním či službami máte. Pokud není delegát k sehnání nebo jeho služby dle vašeho názoru neodpovídají službám delegáta, které jste si zaplatili, můžete podat stížnost i na něho samotného.

    Pokud za zkaženou dovolenou může cestovní kancelář, chtějte odškodnění.Pokud za zkaženou dovolenou může cestovní kancelář, chtějte odškodnění. | 

  • 13.Volnočasové aktivity

    Jestliže měl hotel mít i tenisové kurty, ale v areálu nic podobného není, máte právo žádat slevu z ceny zájezdu. To platí například i o dětském hřišti.

    Nepovedená dovolenáNepovedená dovolená | 

  • 14.Pláž

    Pokud byla pláž špinavá či nebyly k dispozici lehátka, které byly přislíbeny, můžete požadovat odškodnění.

    Nekvalitní dovolenou můžete reklamovat!Nekvalitní dovolenou můžete reklamovat! | 

Doporučujeme
oxygene.p ( 28. června 2018 10:10 )

Co dodat , paní Eva je zjvně prudič. Jinak v článku je zavádějící informace : dvoulůžkový místo jednolůžkového apod. Neznám nikoho , kdo by si stěžoval , že místo single dostal double. Hotely už spíše mají dvoulůžkové pokoje a tam ubytují třeba jednoho člověka. Držet si jednolůžkové pokoje se dneska moc nevyplatí. proč hned reklamovat nefunkční klimatizaci nebo nesplachující wc? Vždyt je to technická závada , nahlásím na recepci a ty nechají opravit , případně vymění pokoj. Pokud ne , pak teprve bastupuje reklamace. Doložit nekvalitně provedený úklid pokojské? Tak to Vám každý smete ze stolu. Pochybuji , že by si pokojskou někdo natáčel kamerou pro důkaz a fotka je nedostačující , to si můžete vyfotit x hodin po úklidu.. Pokud vás ve dne v noci ruší hluk z blízkého baru : přes den s tím nic neuděláte a reklamujte si to jak chcete , pokud je to v noci a ruší noční klid , tak vám při reklamaci pomůže jen zápis od přivolané policie. Jak zpětně dokážete , že tam byl hluk? Jednotvárná strava? Tak to už je slušný úlet .. Proboha , kdo tehle článek sepsal? Zjevně někdo , kdo v životě toho moc nenacestoval.

Zobrazit celou diskusi
1080p 720p 360p
Další videa
Články odjinud