
„Nezamiloval jsem se do Babiše.“ Volební manažeři ANO a ČSSD měří svaly
Předvolební kampaň nebude jen souboj politických stran, ale také strategií, za které ponesou odpovědnost mimo jiné i volební manažeři. Na jejich týmech při volbách hodně záleží. V případě dvou největších rivalů, tedy ČSSD a ANO, to bude souboj dosavadního politika a podnikatele, který je politikou nepolíbený a hlásí, že se do Andreje Babiše nezamiloval. Jeden v kampani sází na důchody, druhý na moderní kamion.
První je profesionální politik. Místopředseda strany, krajský zastupitel, starosta, poslanec. Jmenuje se Jan Birke a do volebního souboje povede ČSSD, jejímž je členem. Na samém prahu volební kampaně slaví 48. narozeniny. V minulosti měl velké zdravotní problémy – ucpávala se mu cévka. Zdraví ho proto donutilo přestat kouřit. A také se vzdát před rokem 2016 kandidatury na hejtmana.
„Tímto okamžikem začíná pro nás devítiměsíční boj, aby na konci bylo vítězství sociální demokracie,“ řekl v polovině ledna Birke novinářům.
VIDEO: Dovede si Birke představit vládní spolupráci s KSČM?
Druhý je podnikatel. Začínal od nuly. Dnes vede největší realitní kancelář v zemi. Její roční obrat je zhruba jedna miliarda korun. Jmenuje se Petr Morcinek a jako volební manažer chce vyhrát volby s hnutím ANO. Není jeho členem a politice se nikdy nevěnoval. V únoru se ale objevil na volebním sněmu hnutí a vystoupil na tiskové konferenci spolu s Andrejem Babišem a dalšími podnikateli.
„Můžeme mít premiéra, který nám rozumí. Nezamiloval jsem se do Andreje Babiše a hnutí ANO, ale chtěl bych pomoci České republice, kterou miluji,“ řekl v lehce emotivním proslovu na sněmu hnutí na konci února Morcinek.
VIDEO: Morcinek mluvil k delegátům na sněmu ANO. Ti ještě nevěděli, že bude jejich volební manažer:
Jejich hlavním úkolem teď bude sestavit si tým. Birke už má prý jasno, kolik bude mít členů. „Naše kampaň bude primárně kontaktní, využijeme faktu, že máme 20.000 členů a s nadsázkou říkám, že chci všech těchto 20.000 lidí za členy svého volebního štábu,“ říká Birke s tím, že právě autentičtí členové nejlépe přesvědčí potenciální voliče.
Ani jeden se prý svého soupeře vůbec nebojí. Zkušenosti ze světa realit Morcinek prý nevyužije. Jediné, co chce aplikovat v hnutí ANO, je prý týmový duch. „Můj úkol je manažerský. Zajišťuji, aby celý náš tým včetně našich regionů bezvadně komunikoval, aby každý věděl, co má dělat a všechny nás to bavilo!“
S čím osloví?
ANO chce brázdit republiku moderním kamionem. „Itinerář ještě nemáme,“ řekl k chystané kampani Morcinek. Auto si bude hnutí pronajímat od společnosti Agrotec. Tedy jedné z firem, které převedl Babiš kvůli zákonu o střetu zájmu do svěřenského fondu. Konkrétní programové body kampaně ale zatím ANO tají. Stejně jako ostatní politické strany chce ale mluvit také o vizi.
Sociální demokraté se prý chtějí zaměřit na rodiny s dětmi nebo seniory. Ve městech a obcích se objeví také oranžové stánky, kde bude chtít propagovat ČSSD právě svůj program. „Chceme v kampani mluvit o mzdách, důchodech, podpoře rodin, ale třeba i kvalitě potravin,“ popsal v obrysech kampaň Birke s tím, že i sociální demokraté budou chtít být vidět na sociálních sítích a dalších kanálech.
ninunko ty máš ale kliku
