Celý nápad se zrodil před dvěma lety - Jan Malina tehdy přemýšlel nad tím, jak se po Praze pohybovat pohodlně. Na mysli mu nejprve vytanul skútr, který by jeho požadavky mohl splňovat, když ale investici zvažoval důkladněji, zápory zvítězily nad klady: skútry vyžadují místo na parkování a jsou finančně i ekologicky náročné.

Nezajímavá nabídka

„Začal jsem tedy vybírat elektrokolo, ale nabídka na trhu byla dost omezená na horská nebo treková kola. To mě do městského provozu neoslovilo. Chtěl jsem něco stylového se smyslem pro detail a hlavně pohodlného. Nic jsem ale nenašel," vzpomínal, co ho nakonec přimělo začít vyrábět vlastní dopravní prostředek.

Kuchyňská přestavba

Jana inspiroval styl amerických cruiserů a britských café racerů, což byly stylové lehké motorky, které si v 50. letech začali sestavovat mladí majitelé tak, aby dosáhli co nejvyšší rychlosti. Našel vhodný rám, upravil ho a tím vlastně vznikl první „E-Cafe Bike“. „Obdivuji trpělivost mojí ženy - první kolo jsem stavěl de facto v kuchyni a jí to nepřišlo jako totální hloupost. Naopak to byl její nápad se tomu věnovat více a zkusit to nabízet i ostatním," prozradil Malina důležitý impuls, který ke vzniku designérské dílny E-Cafe Bike, jež sídlí na Smíchově, vedl.

Název jeho podniku je odvozený od výše zmíněných legendárních starých městských motocyklů cafe racers, jejichž majitelé se scházeli právě po kavárnách. „Pamětníci tvrdí, že název vznikl díky jedné z kratochvílí, kdy se závodilo v tom, kdo nejrychleji přejede z jedné kavárny do druhé. U našich elektrokol využíváme právě znaky cafe racerů, jako jsou minimalismus, maximální redukce hmotnosti, maximální výkon, pohodlí a možnost upravit si svůj stroj do vysněné podoby podle sebe,“ uvádí Malina.

Po Praze už jen na kole

Pražské silnice brázdí na svém vysněném a vlastnoručně vyrobeném stroji už druhý rok a je nadmíru spokojený. „Mě samotného nebaví řídit auto ve městě, kolo je oproti tomu svobodná a stylová alternativa,“ říká designér, který bicykly přestavuje a vyrábí se svou manželkou, a oba je to náramně baví. Proměna kola vyjde na 80 tisíc korun, v příštím roce dílna plánuje sériovou výrobu, kde se jednotlivé modely budou pohybovat již od 65 000 Kč. Veřejnosti se tahle dvojice představila v říjnu na pražském Designbloku.

Fotogalerie
12 fotografií