S podnikáním začala úplně od nuly. A to souběžně s prvním těhotenstvím, kdy byla doma, měla tak o něco více času a zároveň byla ráda za možnost si trochu finančně přilepšit. „Zjednodušeně řečeno jsem si koupila látky vždy po pár metrech, ušila pár kousků, nafotila a prodala. Za výdělek nakoupila látky více a vše se opakovalo.“ Po narození syna už práci nechávala na zkušených švadlenách.

Nechtěla jsem splývat

Být módní návrhářkou byl její sen už od dětství. Dnes má pocit, že už 11 let sní. „Šití jsem zkoušela už odmalička, přičemž intenzivněji v době studia na střední škole. Nejdřív jsem neměla na nové oblečení peníze, a když už jsem je náhodou měla, tak se mi pro změnu nic výrazně nelíbilo nebo jsem v tom nechtěla potkávat půlku spolužaček.“ A odtud pramenil první malý krok k tomu zkusit si ušít něco na míru. 

Nicméně ta cesta k tomu, co dělám nyní, nebyla hned zkraje samozřejmě tak přímočará. A vzhledem k tomu, že oba moji rodiče stáli nohama hodně pevně na zemi, prošla jsem si i obdobím solidnější práce.“

Na základě požadavků rodiny vystudovala na všeobecnou zdravotní sestru, následně si přidala další tři roky studia a pár let pracovala jako dětská sestra. „Prostě něco alespoň trochu jiného než sezení čistě jen v kanceláři, z čehož jsem měla opravdovou hrůzu.
Tate objevíte na českém trhu už 11 let.
Autor: Kateřina Borková/ Tate

Hraní si s látkami přišlo postupně. Nejprve ji bavilo jako volnočasová činnost, kterou po pár letech proměnila v obživu. „To, že nemám v oboru vzdělání, jsem dříve považovala za přednost. Měla jsem pocit, že moje věci vypadají jinak.“ Nyní se ale přece jen rozhodla navštěvovat roční školu šití, aby i věděla, jak se to dělá »správně«. Navíc se smála, že teď může na své švadleny vytahovat odborné termíny.

Pražané chtějí vyčnívat

Vkus Pražanů se dle ní výrazně mění. „Vidím to nejen v ulicích, ale právě na prodejních akcích. Dříve jsem viděla hlavně důraz kladený na pohodlný sportovní outfit, ale nyní jsou ženy stále odvážnější a chtějí mít svůj osobní styl. Prostě se nebojí experimentovat,“ popisovala, jak velký byl zájem o její jarní kolekce neoprenových kabátů. Dnešní zákazníci jsou podle Kateřiny zvídavější, chtějí znát příběh dané značky a vědět, kdo za tím stojí.

Byť má pocit, že se situace postupně mění, stále – ve srovnání se světem – jsou dle Kateřiny čeští zákazníci poměrně konzervativní a originalita je pořád tak trochu obávané slovo.

Fotogalerie
16 fotografií