Společnost Nové Holešovice založil DPP v roce 2021 s firmou Karlín Group. Později se do něj zapojila i CPI Property Group, která kolem stanice metra vlastní pozemky. Společný podnik má mít na starosti rekonstrukci stanice metra C Nádraží Holešovice a výstavbu v jejím okolí.
Dozorčí rada DPP letos v lednu schválila prodej pozemků společnému podniku podle již podepsané akcionářské smlouvy za nejméně 173 milionů korun. Pro hlasoval i předseda dozorčí rady a primátorův náměstek Zdeněk Hřib (Piráti). Následně však změnil názor a v městské radě, která musí prodej pozemků v pozici valné hromady DPP finálně schválit, dvakrát zkusil prosadit vystoupení z podniku.
To se mu nepodařilo, radní však neschválili ani prodej pozemků a v posledních několika měsících je tak situace na mrtvém bodě. V červnu vznikla z pokynu zastupitelstva pracovní skupina sestávající ze zástupců všech zastupitelských klubů, která má přijít s řešením. Ta se zatím podle Hlaváčka sešla třikrát a probírala možné varianty řešení.„Teď jsme v situaci, že včera (ve středu) na to byla schůzka s aktéry společného podniku. Na pracovní rovině jsme se domluvili, že jim v nejbližší době předáme požadavky na jednání k úpravě akcionářské smlouvy, především v bodech jako odhad hodnoty pozemku," řekl ve čtvrtek náměstek. DPP již podle něj vyjednal odklad plnění akcionářské smlouvy do konce října a nyní by měl jednat o dalším posunutí termínu. Schůzka ohledně úprav akcionářské smlouvy se pak podle Hlaváčka bude konat 13. listopadu. "Věřím, že dojdeme ke konsensu," uvedl Hlaváček.
Předseda klubu zastupitelů opozičního ANO Patrik Nacher v diskuzi uvedl, že s ohledem na postupující čas a možnou škodu pro město by mělo vedení metropole přijít s jasným řešením nastalé situace. Podobně se vyjádřil předseda opoziční Prahy Sobě Adam Scheinherr. „Už uplynulo neuvěřitelných osm měsíců od momentu, kdy koalice ODS a Pirátů projekt zastavila. Místo jakéhokoliv výsledku Pražané na rekonstrukci marně čekají a vedení Prahy nepřichází s jasným a hlavně připraveným řešením," uvedl.