Ve čtvrtek 17. října provedla Správa železnic zátěžový test Branického mostu. „Únosnost nově vybudovaných mostních konstrukcí prověřila dvě historická vozidla, a to motorová lokomotiva Sergej a parní Šlechtična,“ řekl Svoboda. Testy podle něj prokázaly, že vlaky mohou naplno využívat obě koleje a návazný úsek po novou odbočku na Spořilov.

Přidaná kolej má zvýšit kapacitu pražského železničního uzlu. Trať nebudou využívat pouze nákladní dopravci, ale umožní také zavedení nových linek městské a příměstské železniční dopravy. Při odklonu vlaků kvůli chystané rekonstrukci Výtoňského mostu bude Branický most sloužit i dálkovým vlakům na trase z Plzně na pražské hlavní nádraží.

Projekt spolu s vybudováním druhé koleje na osmikilometrovém úseku zahrnoval novou odbočku na Spořilov, sanaci Branického mostu, výměnu mostu přes Údolní ulici a rekonstrukci zastávky Kačerov, kde vzniklo nové ostrovní nástupiště, které zjednoduší přestup zejména na metro. Nová zastávka má nyní 230 metrů dlouhé oboustranné nástupiště se zastřešením a novou přístupovou lávkou s výtahem. Traťová rychlost se v modernizovaném úseku zvýšila na až 100 kilometrů v hodině. Rekonstrukci provedlo konsorcium firem Metrostav TBR, Porr, Elektrizace železnic Praha a GJW Praha.

Provoz na Branickém mostě se kvůli rekonstrukci přerušil 10. ledna, uzavřený byl i pro pěší. Výluka začala s tříměsíčním zpožděním oproti původnímu plánu, podle kterého se měl most uzavřít loni 20. října a znovu otevřít v dubnu.

Branický most byl postaven v polovině 20. století a provoz na něm začal v roce 1964. Jeho lidový název „most Inteligence“ je odvozený od toho, že na jeho stavbě pracovala řada vzdělaných lidí přinucených komunistickým režimem nastoupit do dělnických a pomocných profesí.

Fotogalerie
33 fotografií