Výluka na mostě začala s tříměsíčním zpožděním oproti původnímu plánu, podle kterého se měl most uzavřít loni 20. října a znovu otevřít v dubnu. Termín dokončení stavby posun výluky neovlivní, sdělila v lednu Správa železnic. Oprava mostu mezi stanicemi Radotín a Krč začala loni v červenci, od té doby byl uzavřený i pro pěší. Celkově by rekonstrukce za 2,7 miliardy korun měla trvat 19 měsíců.

Hlavní náplní prací na mostě je výstavba druhé koleje od Branického mostu do stanice Krč. Projekt zahrnuje také sanaci mostu či přemostění Údolní ulice. Práce provádí konsorcium firem Metrostav TBR, Porr, Elektrizace železnic Praha a GJW Praha. Přidání druhé koleje by v budoucnu mělo pomoct při omezení dopravy kvůli rekonstrukci železničního mostu mezi Výtoní a Smíchovem.

Branický most byl postaven v polovině 20. století a provoz na něm byl zahájen v roce 1964. Lidově je nazýván „mostem Inteligence“, protože na jeho stavbě pracovala řada vzdělaných lidí přinucených komunistickým režimem nastoupit do dělnických a pomocných profesí.

Fotogalerie
18 fotografií