V Bubenské ulici zanikne železniční přejezd a železniční náspy, automobily budou projíždět pod železnicí. Změna by měla vést k většímu propojení obou částí pražských Holešovic, které trať doposud rozdělovala. „Kompletní rekonstrukcí prochází Bubenská ulice, do které se o prázdninách vrátí silniční provoz,“ uvedl generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda. V místě Veletržní a Dělnické ulice vzniká asfaltová cesta pro pěší a cyklisty, která se pro veřejnost otevře na konci září.

Propojení s metrem

Nová stanice Praha-Bubny cestujícím podle Kupky umožní přímý přestup na metro linky C a na tramvaje. „Důležité také je, že nádraží je součástí plánů na vybudování budoucí nové čtvrti Bubny-Zátory,“ řekl Kupka. Stanice má rozměry 250 krát 50 metrů, je umístěna několik set metrů od původní a aktuálně v ní stavaři betonují pohledové sloupy a stropy. Na budovu navážou tři dvoukolejné estakády. Dvě menší s délkou 197 metrů mají kompletně dokončenou spodní stavbu a nosnou konstrukci. Největší estakáda s délkou téměř 559 metrů má také dokončenou spodní stavbu. Aktuálně dělníci budují nosnou konstrukci.

Na budoucí zastávce u Výstaviště se staví nástupiště a zastřešení či opěrné zdi. Z Letné k zastávce povede také lávka pro pěší, která by zároveň mohla lidem zkrátit cestu do Stromovky. Na lávce je dokončená spodní stavba, nosná ocelová konstrukce je ve výrobě a její instalace se uskuteční nejspíš do konce června.

Víceletá modernizace

Modernizace trati z Prahy do Kladna je rozdělená na více než desítku menších staveb. V letech 2017 až 2020 SŽ zrekonstruovala Negrelliho viadukt. V roce 2022 například začala přestavba trati mezi stanicemi Kladno a Kladno-Ostrovec. Správa železnic aktuálně hledá zhotovitele prací mezi Prahou-Ruzyní a Kladnem, těsně před vyhlášením vítěze je tendr na projektanta úseku z Výstaviště do Dejvic.

Zhotoviteli prací jsou společnosti Metrostav TBR, OHLA ŽS a Elektrizace železnic Praha. Předpokládané celkové náklady stavby jsou 4,679 miliardy korun, stavba je financovaná EU z programu Nástroj pro propojení Evropy a Státního fondu dopravní infrastruktury. Dokončení úseku se plánuje v červenci 2026. Zkušební provoz vlaků tam podle Kupky začne v srpnu 2025.

Fotogalerie
38 fotografií