„Nová, zahloubená dvoukolejná elektrifikovaná trať a podzemní stanice s přímým přestupem do terminálů výrazně zlepší cestovní komfort a sníží dopravní zatížení v oblasti,“ uvedl Svoboda. Plánovanou stavbu nádraží označil za klíčovou část projektu tratě z Prahy na letiště a do Kladna.

Projekt modernizace železnice z Prahy do Kladna s připojením ruzyňského letiště tvoří podle dřívějšího vyjádření organizace zhruba deset staveb, z nichž některé jsou hotové a jiné se staví. Kompletně by trať Praha - Kladno měla být podle dřívějších informací zmodernizována v letech 2029 či 2030 a náklady se budou podle dřívějšího vyjádření Svobody blížit 50 miliardám Kč.

V letech 2017 až 2020 SŽ nechala zrekonstruovat Negrelliho viadukt v Praze. V současné době se v projektu železnice na letiště modernizují úseky mezi Bubny a Výstavištěm a mezi Kladnem a zastávkou Kladno-Ostrovec. Počátkem roku začala i modernizace Masarykova nádraží, které bude následně výchozí stanicí tratě na letiště. Koncem loňského roku Správa železnic vypsala tendr na modernizaci trati mezi Prahou-Ruzyní a Kladnem. Pak mají následovat práce mezi Ruzyní a letištěm včetně stavby nové stanice přímo u letiště. Od roku 2026 organizace plánuje přestavbu tří úseků mezi novou zastávkou Praha-Výstaviště a stanicí Praha-Ruzyně.