„Došlo ke vzniku dílčích technických závad na více vozech. Nejedná se nicméně o žádnou sériovou závadu. I přes plánovanou provozní rezervu třech trolejbusů tak musel DPP na některé oběhy linky číslo 59 dočasně nasadit kloubové naftové autobusy,“ uvedla Řehková.

Mluvčí dodavatelské společnosti Škoda Group Jan Švehla uvedl, že jde o standardní problémy, podle něj se při nasazování nových vozidel do provozu objevují. „Z tohoto důvodu jsou v depu přítomni i naši specialisté, kteří situaci obratem vyřeší v rámci záručního servisu,“ řekl Švehla webu Zdopravy.cz.

Část závad se týká seřízení technických komponent či elektrovýzbroje. Další podle mluvčí zřejmě souvisí se zatím malou praxí pražských řidičů s řízením trolejbusů. O co konkrétně se jedná, neuvedla. „Samozřejmě probíhá upozorňování a opakované školení příslušných řidičů. Věříme, že se jedná pouze o krátkodobý dočasný stav a podaří se brzy plně pokrýt plánované vypravení 17 vozů v pracovní dny,“ dodala Řehková.

DPP má nakoupených 20 trolejbusů. Vůz má dva motory a měří 24,7 metru. Kapacita je 180 cestujících, z toho 54 míst je k sezení. Trolejbusy jsou takzvaně parciální, tedy schopné ujet část trasy na baterii bez síťového vedení. Trasa linky měří necelých 19 kilometrů a pod trolejovým vedením je zhruba 11,5 kilometru. Zbytek jezdí trolejbus na baterie. Dojezd nového vozu na baterie je při plném zatížení 12 kilometrů.

Ještě před zprovozněním linky musel DPP vybudovat potřebnou infrastrukturu, kromě trolejí také měnírny elektrické energie nebo nabíjecí stanice v garážích v Řepích.

Správa železnic v současné době opravuje trať z Prahy na Kladno, kde vznikne železniční propojení na letiště. Velkokapacitní trolejbusy po zprovoznění dráhy použije DPP na trase linky autobusu číslo 136. Naftové autobusy z linky 119 nahradí nejstarší kloubové autobusy SOR NB 18 z let 2009 a 2010, které DPP vyřadí.

Fotogalerie
18 fotografií