Těšili se domů, místo toho si dovolenou nedobrovolně prodloužili na pražském letišti. Cestující společnosti Smartwings, kteří v neděli večer přiletěli z Tuniska do Prahy, museli na letišti čekat na to, než dostnou svá zavazadla. A to dlouhé čtyři hodiny. „V Praze jsem přistála okolo sedmé hodiny. Teď je půl desáté a stále jsme neobdrželi své odbavené kufry," sdělila pro TN.cz Adéla Krejčová.

Přehazování viny

Letiště přehazovalo zodpověnost na aerolinky. „Odbavení letadel je v kompetenci leteckých společností a linkových agentů. O tom, že v současné době dochází ke komplikacím, víme. Ale naši partneři nás ubezpečují, že dělají maximum pro to, aby tuto situaci vyřešili," uvedla pro TN.cz mluvčí Letiště Václava Havla Kláry Divíškové.

Opak však trvdí letecká společnost Smartwings. „Odbavení cestujících je vždy v kompetenci pozemní odbavovací společnosti na příslušném letišti (handling). Vzniklá situace je dle nás důsledkem celkové situace v leteckém sektoru (problémy se sloty)," uvedla pro TN.cz mluvčí Smartwings Vladimíra Dufková.

Podle informací na sociálních sítí se letiště potýká s nedostatkem zaměstnanců a může docházet ke zpoždění vykládky zavazadel na příletu. Důvodem jsou častá zpoždění letů, nárazový nedostatek pracovníků nakládky, zejména ve špičkách, i přetíženost letového provozu.