V průběhu roku 2021 dopravní podnik (DPP) objednal 14 nových elektrobusů Škoda E’City, za které zaplatil 207 milionů. V roce 2022 pak nové elektrobusy byly nasazeny především na linkách číslo 154. 213 a také na lince 124. Krátce po nasazení do provozu se objevily technické problémy, a nové stroje prakticky okamžitě putovaly na opravu.
Nyní je situace velmi podobná. Od 8. prosince jsou elektrobusy odstavené a zmiňované linky tak obsluhují standardní autobusy, které jezdí na naftu. O jaké technické problémy se přesně jedná, dpp nesděluje, nicméně 14 elektrobusů opět putovalo zpět do plzeňské Škody, která je vyrobila.
Miliardy z kasy Správy železnic: Státní organizace plánuje železnici v Praze přesunout do 21. století
Vyjíždí pouze na případné ověřovací jízdy bez cestujících na objednávku výrobce. Výrobce se k vadám vozidel staví čelem a řeší je na své náklady, jak ve svém výrobním závodě v Plzni, tak i v dílnách dopravního podniku,“ říká mluvčí Dopravního podniku hl. m. Prahy Aneta Řehková.
Problémy s elektrobusy přiznává i výrobce. „Po souběhu několika závad, které se na elektrobusech objevily, jsme z důvodu efektivity přistoupili k opravě všech vozidel najednou. Opětovné nasazení do provozu předpokládáme do konce dubna,“ vysvětluje mluvčí Škoda Group Jan Švehla s tím, že dopravnímu podniku bude prodloužena záruka o dalších 12 měsíců.
„Odstraňování závad probíhá v rámci reklamačního řízení, tedy plně na náklady výrobce. V rámci reklamačního řízení uplatňuje dopravní podnik vůči výrobci sankce podle smlouvy,“ doplňuje Řehková.
Kvůli odstavení elektrobusů však může mít dopravní podnik problém s plněním dotačních podmínek. DPP totiž získal na pořízení elektrobusů 146 milionů korun z Operačního programu Praha – pól růstu, což představuje 85 % z nákladů. Pokud by se tedy stroje v dubnu nevrátily do provozu, mohly by být dotační podmínky ohroženy.
Takto vypadá první elektrobus, který od poloviny ledna bude nedílnou součástí vozového parku pražského dopravního podniku. David Zima