Letošní opravy začaly v květnu a skončily v září. Zahrnovaly práce v levé polovině jižního mostu ve směru ze Smíchova do Braníku a na rampě z ulice K Barrandovu. Práce se obešly bez vážnějších komplikací a k dopravní apokalypse nedošlo, řekl ve čtvrtek novinářům náměstek primátora Zdeněk Hřib (Piráti). Rekonstrukce mostu začala předloni pracemi na spodní části mostu, na povrch se přesunuly loni.

„Původní scénář byl, že pokračujeme jednou částí mostu v roce 2024 a druhou polovinou v roce 2025. Scénář, který zvažujeme jako alternativní, spočívá v tom, že ty dvě etapy by šly za sebou. Stále by byla uzavřena pouze polovina mostu, rozsah dopravních opatření by byl takový jak ho známe dnes, to znamená tři průběžné pruhy v každém směru, a čtvrtá etapa by plynule navazovala na třetí,“ řekl Sinčák.

Zkrátila by se tak celková doba oprav mostu, kdy by sice příští rok práce trvaly oproti původnímu plánu déle, ale už by odpadla omezení v roce 2025. „Další úspora by spočívala v tom, že bychom nemuseli složitě odstraňovat dopravní značení a pro čtvrtou jej znovu budovat. V rámci několika dnů bychom jej pouze přestavěli,“ uvedl Sinčák.

TSK podle něj alternativu v současné době diskutuje se stavebníky a konzultanty z Kloknerova ústavu a ČVUT. „Zhruba do poloviny ledna chceme mít jistotu a finální návrh toho, co je možné. V případě, že se zhotovitel dostane s návrhem nového harmonogramu na úroveň 150 a méně dnů, to znamená úspora minimálně 30 dnů, tak bychom velmi reálně zvažovali tento scénář (sloučení etap),“ řekl Sinčák.

Rozhodnutí musí být učiněno v lednu, neboť na jeho základě TSK připraví plán dopravních opatření. Rovněž se od něj odvíjí postup přípravných prací. Pokud by se TSK pro nový postup rozhodla, znamenalo by to, že by práce začaly již na začátku dubna 2024 a skončily do konce letních prázdnin. Letos začínaly v polovině května.

Letošní opravy

Při letošních opravách se oproti běžnému stavu mírně prodloužil čas, po který řidiči dojeli do cíle. Zvýšil se rovněž počet aut na objízdných trasách, tedy třeba na Pražském okruhu nebo na severojižní magistrále. „Nedošlo k žádné dopravní apokalypse, kolapsu nebo katastrofě, kterou někteří věštili,“ řekl Hřib.

Dojezdová doba se podle dopravního inženýra TSK Michala Peterky prodloužila oproti běžnému stavu průměrně o asi deset procent. „Situace byla nejhorší na příjezdech k Barrandovskému mostu. Nejhorší pak na výjezdu ze Zlíchovského tunelu na Dobříšské směr Jižní spojka,“ řekl Peterka. Bylo to podle něj dáno zúžením na mostě i na Strakonické.

Barrandovský most z roku 1983 je součástí městského okruhu a dosud nebyl nikdy opravován. Denně ho přejede na 140 000 aut, což z něj dělá nejvytíženější komunikaci v Praze. Rekonstrukce stavby je rozložená do několika let, vždy trvá jen část roku. Práce vyjdou za celé období na 594,5 milionu korun.

Fotogalerie
30 fotografií