Asi 5,5 kilometru dlouhá radiála má propojit vnější a vnitřní okruh na jihozápadě metropole a svést dopravu ze stávajících přetížených silnic. Projekt nové silnice je od začátku roku 2018 v územním řízení, kvůli množství námitek minulé vedení magistrátu v roce 2020 rozhodlo o prověření úprav, které zahrnují spojení Jinonického a Butovického tunelu, změny křižovatek u metra Jinonice a Nové Butovice nebo zakrytí silnice v oblasti sídliště Botanica.

K těm vznikly tři studie, které rada města schválila loni. „Tyto studie budou zpracovány do jednotného materiálu včetně manažerského vyhodnocení ekonomické a procesní stránky změn oproti verzi 2017. Tento materiál bude následně předložen k diskuzi členům rady a náměstkovi pro dopravu Zdeňku Hřibovi (Piráti) k rozhodnutí, jaké změny v dalších stupních přípravy implementovat," uvedl Provazník.

Dodal, že magistrát také nyní na základě požadavku stavebního úřadu aktualizuje veškerá vyjádření dotčených orgánů a dalších subjektů, což by mohlo být hotovo do konce června. „Souběžně probíhají majetkoprávní jednání s vlastníky dotčených nemovitostí ohledně výkupu pozemků v záboru stavby," doplnil Hřib.

Rada Prahy 5 v dubnu přijala k pokračování přípravy stavby usnesení, ve kterém souhlasila se studií spojení Jinonického a Butovického tunelu a studií úprav jinonické křižovatky. Vedení městské části také vzneslo požadavek, aby hlavní město zajistilo opatření, která po zprovoznění radiály zamezí zvýšení provozu v ulicích Jinonická a Peroutkova. Spuštění nové tepny chce radnice rovněž podmínit zvýšením kapacity Barrandovského mostu a opatřeními ke zklidnění dopravy v Plzeňské, Jinonické, Radlické a dalších navazujících ulicích. Dalším požadavkem městské části je vybudování stavebně oddělené infrastruktury pro cyklisty.

Fotogalerie
19 fotografií