„Prodlevu využijeme k tomu, aby bylo dokončeno i související okolí lávky ve stejnou chvíli. Tedy aby se krátce po jejím otevření něco v okolí opět nerozkopalo. Do doby otevření se tedy ještě provedou úpravy napojení na obou stranách a dodělávat se také budou terénní úpravy špičky prostoru na Štvanici,“ uvedl Hřib.
Stavba nabrala zpoždění hlavně kvůli problému při založení pilířů v plavebním kanále s ohledem na složité geologické podloží. Podle Českého rozhlasu za zpoždění může také počasí, protože jednotlivé betonové kusy, z kterých je lávka složena, musí dělníci lepit při určitých teplotách. Zda bude město od stavební firmy chtít nějaké sankce za zpoždění, není jasné, situaci musí nejprve vyhodnotit. „Možnost uplatnění sankcí bude vyhodnocena technickým dozorem stavby,“ dodal Hřib.
To je radosti! Bílá fenka, která se toulala Prahou, je konečně u svých páníčků. Do Čech ji unesli pašeráci

Přemostění usnadní pěším a cyklistům cestu na ostrov Štvanice a bude dalším propojením mezi městskými částmi. Na holešovickém břehu Vltavy bude nástup na lávku na Bubenském nábřeží před branou do Pražské tržnice. V Karlíně na Rohanském nábřeží vyústí na cyklostezku vedoucí po protipovodňové bariéře. Lávka překlene 38 metrů mezi Karlínem a Štvanicí a 149 metrů mezi Štvanicí a Holešovicemi.
Lidé se mohou pěšky z Karlína do Holešovic dostat nyní pouze přes frekventovaný Hlávkův most nebo oklikou přes Rohanský ostrov a Libeňský most. Na Štvanici se pak dostanou pouze z Hlávkova mostu či přívozem. Lávka bude i spojnicí pro cyklisty, protože propojí páteřní cyklostezky vedoucí na obou březích Vltavy.