Už začátkem listopadu rozvířila sociální sítě zpráva, že v tubusu metra mezi Dejvickou a Bořislavkou se objevují „hologramy“. „Při jízdě metrem mi spadla brada. Na trase mezi Bořislavkou a Dejvickou testují v tunelu hologramy. Budoucnost je tady!“ zněl jeden z nadšených statusů na sociální síti X. Diskutující ihned rozjeli debatu, cože to v metru vlastně bliká, načež za pár dní bylo jasno. „V tunelu metra mezi stanicemi Dejvická a Bořislavka byla zahájena pilotní instalace reklamních panelů LED multimediálního systému (LMS), který by měl zajišťovat projekci reklamních spotů skrze okna projíždějící soupravy metra,“ uvedl dopravní podnik.

„Je to další z projektů, kterými se snažíme zvyšovat výnosy z pronájmu majetku DPP. V tomto případě inovativně v tunelech metra, které mají technické parametry pro instalaci zobrazovací technologie. Zelenou tento projekt dostal za předpokladu splnění mnoha podmínek, především za žádných okolností nesmí negativně ovlivňovat provoz metra,“ uvedl Petr Witowski, předseda představenstva a generální ředitel DPP.

Příliš reklamy?

Jenže Pražané mají z nové technologie poměrně smíšené pocity. Většině vadí, že už do tak dost zahlceného veřejného prostoru přibude další místo pro reklamy. Šéf EUDI však tvrdí, že se firma bude snažit nalézt rovnováhu. „Záměr systému je najít rovnováhu mezi komerčním a nekomerčním využitím. Samozřejmě my, protože jsme privátní subjekt, musíme mít nějakou návratnost té obrovské investice, která na to byla vynaložena. Nicméně chceme systém poskytnout také na neziskové účely,“ vysvětluje Procházka s tím, že na státní svátky chtějí promítat například státní vlajku.

Po úseku mezi Dejvickou a Bořislavkou hodlá firma dále expandovat. „Bezpochyby plánujeme rozšíření do dalších úseků. Momentálně operujeme mezi 20 až 25 jednotkami (tunely) po celé Praze. Naším zájmem ale není zahltit Prahu reklamou. Je potřeba si uvědomit, že úsek je vždy 10–15 vteřin dlouhý, není to celý tunel. Někteří lidé se například báli toho, že to bude po jeho celé délce,“ pokračuje Procházka

V příštím roce by se ale mohly obrazovky objevit v tunelech na lince A mezi Náměstím Míru a Můstkem a na lince B mezi Smíchovským nádražím a Národní třídou a Náměstím Republiky a Invalidovnou.

Pro DPP je to výhodné

Veškeré náklady, i případná rizika a závady jdou na vrub společnosti EUDI. „Kapitálové náklady jsou samozřejmě velmi vysoké. Společnost EUDI vynaložila nižší desítky milionů na první instalaci. My doufáme, že se cena pro další instalace sníží. Dopravní podnik tedy naše technologie nestojí vůbec nic. Ve výsledku přinášíme do dopravního podniku garantovaný příjem, kdy mu po dobu trvání kontraktu přinese až 250 milionů,“ uzavřel Procházka.

Video
Video se připravuje ...

Ukázka nového reklamně-informačního systému v pražském metru EUDI

Fotogalerie
8 fotografií