Radnici vadí to, že projekt neřeší například otázku vybudování záchytného parkoviště u konečné stanice Podbaba. „Předložená dokumentace otázku parkování na podbabské straně vůbec neřeší, vedle toho neřeší ani otázku pěších vazeb v Podbabě s ohledem na bezpečné přestupy. Z toho důvodu jsme byli nuceni vydat k záměru lanové dráhy negativní stanovisko," uvedl radní Petr Palacký (Zelení).

Lanovka má zajistit chybějící přímé propojení mezi Prahou 8 a Prahou 6 do doby, než vznikne plánovaná tramvajová trať s novým mostem v Troji. Na více než dvoukilometrové dráze město plánuje stanice Podbaba, Troja a Bohnice. Má být schopná za hodinu přepravit až 2300 lidí. Odhad nákladů na výstavbu jsou podle dřívějších informací dvě miliardy korun.

Dočasné řešení

„Praha 6 zastává názor, že dlouhodobým řešením je spojení Podbaby, Troji a Bohnic pomocí tramvajové trati. Lanovou dráhu považujeme jako možné dočasné spojení obou břehů Vltavy do té doby, než bude moci být tato tramvajová trať dokončena,“ sdělil radní Ondřej Matěj Hrubeš (ODS).

Kromě lanovky chce město vytvořit také projekt tramvajové trati. Z Podbaby do Troje povede po novém mostě, který bude vybudován přes Vltavu ve špičce Císařského ostrova. Následně tramvaje pojedou tunelem nahoru do Bohnic. Náklady jsou předpokládány 6,5 miliardy, stavba by mohla začít v roce 2030 a potrvá čtyři roky. Primátorův náměstek Zdeněk Hřib (Piráti) nedávno řekl, že projekt nijak nekoliduje s výstavbou lanovky.

Fotogalerie
16 fotografií