Primátorův náměstek Petr Hlaváček (STAN) v diskusi uvedl, že změna pouze umožní v budoucnu stavět, nikoliv to, že by zastupitelé její vybudování schválili. Projekt má být prověřen a pouze připraven územní plán tak, aby se v případě rozhodnutí mohlo stavět.

Lanovka má zajistit chybějící přímé propojení mezi Prahou 8 a Prahou 6 do doby, než vznikne plánovaná tramvajová trať s novým mostem v Troji. Na více než dvoukilometrové dráze město plánuje stanice Podbaba, Troja a Bohnice. Má být schopná za hodinu přepravit až 2300 lidí. Odhad nákladů na výstavbu jsou podle dřívějších informací dvě miliardy korun.

Projekt se stal terčem kritiky některých zastupitelů. Radní pro finance Zdeněk Kovářík (ODS) řekl, že na takovou "kravinu" peníze z městského rozpočtu rozhodně nedá. Koaliční zastupitel David Vodrážka (ODS) projekt označil za "ptákovinu". Opoziční zastupitel Ondřej Prokop (ANO) řekl, že podpoří změnu územního plánu, ale pokud by v budoucnu došlo na schválení výstavby, vybudování lanovky nepodpoří.

Další zastupitelé záměr označili za vyhazování peněz a mrhání časem. Opoziční zastupitel Radomír Nepil (ANO) řekl, že změna územního plánu se už pořizovala a je před vydáním. "Teď pouze připravíme územní plán na to, aby se v budoucnu někdo rozhodl, zda ji chce nebo ne. Je to příprava územního plánu k potenciálnímu řešení, ke kterému nemusí dojít," řekl. Opoziční zastupitel Stanislav Nekolný (ANO) pak sdělil, že do roku 2030 na stavbu nebude mít město peníze.

Kromě lanovky chce město vytvořit také projekt tramvajové trati. Z Podbaby do Troje povede po novém mostě, který bude vybudován přes Vltavu ve špičce Císařského ostrova. Následně tramvaje pojedou tunelem nahoru do Bohnic. Náklady jsou předpokládány ve výši 6,5 miliardy a stavba by mohla začít v roce 2030 a potrvá čtyři roky. Primátorův náměstek Zdeněk Hřib (Piráti) v pondělí řekl, že projekt nijak nekoliduje s výstavbou lanovky, která je nyní v procesu EIA, který posuzuje vliv stavby na životní prostředí.

Fotogalerie
18 fotografií