„Vyhovíme dlouhodobým žádostem občanů Prahy 3 zvýšit bezpečnost chodců i dětí, kteří se denně v okolí zastávky Biskupcova pohybují. Naší prioritou je moderní, komfortní, rychlá, a především bezpečná MHD. K tomu patří i rozšiřování tramvajových ostrůvků tam, kde jejich kapacita přestává stačit a kde to dává smysl. Úprava zastávky Biskupcova přispěje ke zvýšení celkového komfortu a bezpečnosti této lokality v rámci rozvoje města krátkých vzdáleností. Nástupiště ve směru na Ohradu nyní rozšíříme ze stávající šířky 1,65 metru na zhruba 3,9 metru,“ říká Zdeněk Hřib (Piráti),  náměstek primátora hl. m. Prahy pro oblast dopravy a předseda dozorčí rady dopravního podniku

„S ohledem na dlouhodobé nebezpečí, které tady doslova číhá za každým rohem, není s úpravami na co čekat. Avšak v tuto chvíli jde o dočasné řešení na vyzkoušenou. Pokud se osvědčí, stejnou úpravu provedeme také v opačném směru a definitivní řešení pak během rekonstrukce tramvajové tratě v ulici Jana Želivského, kterou dopravní podnik plánuje ve střednědobém horizontu,“ dodává Hřib.

O rozšíření tramvajového nástupiště v zastávce Biskupcova jsme hodně stáli. Důvodem je hlavně zvýšení bezpečnosti. Zejména v ranních hodinách, kdy do místní školy proudí davy dětí, tu často dochází k míjení se s tramvají nebo autem skutečně natěsno. Zúžením této komunikace tedy ochráníme chodce, děti především, aniž by došlo k výraznému omezení automobilové dopravy. Lidé čekající na tramvaj se pak bezesporu budou cítit komfortněji na širší platformě, která je více oddělí od okolního provozu. Věřím, že jde o kompromis, který se ve městě obvykle obtížně hledá, avšak který je přijatelný pro všechny,“ uvádí Michal Vronský (TOP 09), starosta městské části Praha 3.

Místní se obávají potíží v dopravě

Zpráva o zúžení silnice vyvolala na sociálních sítích vlnu skeptických reakcí: „Další krok k ucpání dopravy na Praze 3… Dávám za pravdu pouze v tom, že přechod zde je opravdu nebezpečný. Stačilo by ale osadit jej semaforem, který by se spouštěl tlačítkem pro chodce,“ uvádí uživatel Facebooku Aleš H.

„Takže se opět zúží jízdní pruh. Super, teď už to tam bude ucpaný pořád,“ komentuje situaci na Facebooku Pavel F.

„Tohle zužování jízdních pruhů a rozšiřování ostrůvků vymýšlí nějakej chorej mozek. Navíc vedle tram. zastávky je zastávka busu, takže to tady bude jenom popojíždět,“ uvádí uživatel Facebooku Stanislav K.

„Takže zúžení vozovky zůstane na jeden pruh? Už teď se stojí od kozla až dolů,“ popisuje na Facebooku situaci kolem Biskupcovi Alice M.

Reakce Prahy 3

„Rozšíření tramvajového ostrůvku nebude znamenat větší zdržení pro automobilovou dopravu a omezení průjezdnosti ulice. Kapacita křižovatky Ohrada, resp. počet aut, který tu projede na jednu zelenou, se nijak významně nemění, zůstávají totiž zachovány tři řadicí pruhy před křižovatkou ve stejné délce. Platí však, že auta, která křižovatkou neprojedou na první zelenou, se budou řadit nikoli vedle sebe ve dvou pruzích, jako tomu bylo dosud, ale za sebe v jednom jízdním pruhu,“ reaguje na dotaz Blesku místostarosta Prahy 3 Ondřej Rut (Zelení), který má v gesci dopravu.

Opticky se tak kolona může prodloužit, avšak bez většího zdržení pro řidiče, a při zásadním zlepšení podmínek pro chodce a cestující MHD,” uzavírá Rut.

""

Fotogalerie
3 fotografie