Opravy na severní polovině Barrandovského mostu byly zahájeny už 1. března, zatím však probíhají uvnitř mostu samotného, a tak nedochází k dopravním omezením. Stejně jako u předešlé etapy dojde 15. května k svedení dopravy ze čtyř jízdních pruhů do tří, a to v obou jízdních směrech. Podle náměstka pro dopravu Zdeňka Hřiba měly uzavírky a tedy i opravy vnější části mostu začít už 1. května, kvůli koordinaci se stavbou Dvoreckého mostu a také s opravou Modřanské však došlo k posunutí data na půlku května. Cílem je co nejvíce zamezit dopravním komplikacím.

Podle smlouvy by opravy měly trvat 92 dní, tedy do 14. srpna, podle Hřiba se ale při uzavírání smlouvy nepočítalo s nutností položit vyrovnávací vrstvu, proto odhaduje mírné zpoždění. „Jedná se o rekonstrukci, nikdy přesně nevíme, co nás tam může překvapit, ale předpokládáme, že do konce prázdnin bude hotovo.

Optravy uvnitř i vně mostu

První část druhé etapy, která probíhá uvnitř mostu, spočívá především v přípravě pro dodatečné přepětí, výměně části ložisek a proběhne také sanace opěrných zdí strakonické rampy a sanace pilířů Barrandovského mostu. Od 15. května pak stavbaři plynule přejdou do druhé části oprav, kdy dojde k omezení provozu. „Proběhne demolice mostního svršku, sanace spodní části nosné konstrukce, zrealizují se nové římsy a upraví se i barrandovské rampy,“ vyjmenoval část prací Hřib.

Stejně tak jako na jižní polovině mostu budou i na jeho severní části stavbaři most zpevňovat tzv. vyrovnávací vrstvou ze speciálního ultra vysokohodnotného betonu. „Poučili jsme se z předchozí etapy, kdy se nutnost položit vyrovnávací vrstvu odhalil až během rekonstrukce samotné. Provedli jsme proto 18 sond, abychom měli představu, jak je vrstva na jednotlivých místech silná, to by nám mělo usnadnit práci,“ vysvětlil  náměstek ředitele Technické správy komunikací (TSK) Josef Richter.

Dopravní omezení

Hřib také upozornil, že při druhé etapě se očekávají daleko větší dopravní komplikace než během etapy předchozí. „Je to především kvůli tomu, že po barrandovské rampě projede 1,5 krát více aut než po té Strakonické. Stejně tak jako loni bude na každé straně uzavírky k dispozici odtahová služba. Naším cílem je především zabránit tomu, aby se tvořily stojící kolony v pražských tunelech. Pak by totiž muselo dojít k jejich uzavření, což by situaci ještě více zkomplikovalo.“

Právě po Pražském okruhu povedou plánované objízdné trasy. Otevřen bude opět sjezd do Písnice. Rozšířena bude rampa z Modřanské na Jižní spojku. Stejně jako loni bude v provozu vratná rampa u Lihovaru, kterou využijí řidiči jedoucí z ulice K Barrandovu přes most na Jižní spojku. „Prosím řidiče o trpělivost a pokud možno, aby v době oprav přehodnotili, jestli přes Barrandovský most opravdu musí jet. Pokud ano, doporučuji používat navigační aplikace, které řidiče přesně navedou. Připomínám také, že pokud řidiči zvolí aplikace Waze, pomáhají nám tím i v monitorování celé situace a tím i ve zlepšení,“ upozornil Hřib.

Po dobu oprav bude také posílena MHD, informace o opravě naleznou Pražané na webu TSK, ROPID, nebo na stránkách  opravujeme.to či na speciálním webu Barrandak.cz. Informace budou zprostředkovávat i městské části prostřednictví svých tiskovin, to samé proběhne i ve Středočeském kraji.

Video
Video se připravuje ...

Modelace dopravy. TSK Praha

Fotogalerie
68 fotografií