Již od počátku letošního července mohou klienti pražských informačních center a návštěvníci pražských věží potkávat jejich zaměstnance ve zbrusu novém úboru. Jednotný dress code je dalším krokem ke kultivaci Prahy jakožto značky a zlepšení jejího klientského servisu. Dress code je určen pracovníkům pražských věží, turistických informačních center, historické tramvaje č. 42 a dispečinku průvodcovských služeb. Jeho smyslem je vytvořit sjednocující vizuální standard pro oficiální turistické služby, garantované hlavním městem, a tím je jasně odlišit.

Design od návrháře Vladimíra Staňka odkazuje na historii pražských věží, pohrává si totiž se sedmi symboly, které jsou pro ně typické. Slunce symbolizuje Staroměstský orloj, ledňáček Staroměstskou mosteckou věž, třešňový květ odkazuje na třešňové sady pod Petřínskou věží, mlýn zase na Novomlýnskou vodárenskou věž. Mosteckou věž na malé straně znázorňuje maltézský kříž, Prašnou bránu koruna a Svatomikulášskou městskou zvonici reprezentuje zvon.

Jednotlivé kousky oblečení kombinují dvě elegantní barvy, královsky modrou a bronzově zlatou. Barvy jsou zvolené tak, aby podporovaly image Prahy jakožto prémiové destinace. Součástí kolekce jsou trička s límečkem, šátky, svetry, šály, vesty a čepice.

„Spolupráce s Prahou byla báječná. Nový dress code jsem proto vytvořil tak, aby dokonale odrážel úroveň a atmosféru královského města. Kombinace barev má za úkol na první pohled zaujmout, stejně jako typy symbolů, které se na oděvech střídají,” komentuje návrhář Vladimír Staněk a dodává: „Věděl jsem, že kousky obléknou lidé nejrůznějších výšek a proporcí, proto jsou například rukávy řešeny raglánovým stylem, aby kousky vypadaly skvěle na všech a lichotily jim,” uzavírá návrhář Staněk.

Zakázka pro české rodinné firmy

Společnost Prague City Tourism nastavila výběrové řízení na výrobu oděvů tak, aby dala prostor především českým rodinným firmám. Důraz byl ve výběrovém řízení kladen také na environmentální aspekt výroby. Z výběrového řízení nakonec vzešli dva dodavatelé, bavlněné části dodala vimperská rodinná firma Vavi Jiřího a Věry Vávrových. Vlněné části dodal sociální podnik Vitapur manželů Vlasty a Martina Veselíkových. Jeho součástí je i Schindlerova pletárna v Krásné Lípě, kde Veselíkovi udržují a rozvíjí tradici výroby pleteného zboží.

Návrhář Staněk pracuje s úplety a pleteninami, které jsou z kvalitních materiálů a jsou komfortní pro každodenní nošení. Kolekce pokrývá všechna roční období a je vystavena tak, aby dala dámám i pánům dostatek volnosti vytvořit si co nejpříjemnější vlastní kombinaci podle své osobnosti.