Oprava se uskuteční na základě projektu od architektonické kanceláře Cigler Marani Architects, který vznikl už v roce 2005. Nyní se opravuje spodní část náměstí mezi Můstkem a tramvajovou tratí z Vodičkovy do Jindřišské.

Jedná se o rekonstrukci v intencích architektonické soutěže, která byla v roce 2005. Tramvajová trať bude umístěna po stranách a uprostřed bude pěší promenáda. Zachováme současné stromořadí, které bude doplněno o jedno nové, a celkově se ten prostor zkultivuje,“ řekl Scheinherr.

Tramvajové propojení mezi Vinohradskou a Vodičkovou uleví podle náměstka přetíženým křižovatkám na Karlově náměstí a Lazarské se Spálenou. Obě jsou nejvytíženějšími tramvajovými křižovatkami v Praze. Součástí opravy náměstí je rekonstrukce vestibulu metra C Muzeum, kde musí být opravena její horní deska. „Je to velice nákladná část a technologicky náročná,“ řekl Scheinherr.

Předlážděny budou stejně jako ve spodní části náměstí všechny chodníky a komunikace a uprostřed vznikne promenáda pro pěší. Prostor pro chodce se proti dnešnímu stavu rozšíří. Zároveň přibude zeleň a město vysadí jedno nové stromořadí. Zeleň bude zalévána z podzemní tzv. retenční nádrže, která bude jednak zachytávat dešťovou vodu z chodníků a střech, a zároveň její druhá část, takzvaně akumulačně-retenční, by při dešti snižovala přetížení stokové sítě.

Václavské náměstí je dlouhé 682 metrů a přibližně 60 metrů široké. Původně se jmenovalo Koňský trh a bylo zřízeno dekretem krále Karla IV. V 19. století bylo nejprve přejmenováno na Svatováclavské náměstí a posléze na Václavské.

Fotogalerie
18 fotografií