Vlivem pandemie koronaviru v Praze výrazně ustoupil cestovní ruch, a město si tak uvědomilo, že je potřeba změnit i vnímání Prahy především u zahraničních turistů. Organizace Prague City Tourism (PCT) chce Prahu prezentovat jako kulturní metropoli a ne jako lacinou lokaci vhodnou k večírkům a alkoturismu. Tomu by měla odpovídat i nově zvolená identita, kterou se Praha bude prezentovat především zahraničním turistům.

Nové logo i unikátní písmo

„Prahu chceme představit jako místo, které je sofistikované a kultivované a kde se protínají různé historické vlivy. Nová identita se objeví nejen v novém logu, ale i tiskovinách a webových prezentacích. Nechali jsme navrhnout i nové suvenýry,“ řekla Jana Adamcová, členka představenstva Prague City Tourism.

Na grafické podobě bude spolupracovat PCT s grafikem Bohumilem Vašákem. „Snažili jsme se ujednotit a zpřehlednit styl propagace i její výraz. Chtěli jsme, aby v záplavě reklamních poutačů bylo na první pohled jasné, že tato informace je přímo od PCT. I proto jsme vytvořili unikátní písmo, které je jednoduše rozpoznatelné, díky němu bude každý hned vědět, že jde o kvalitní informace,“ vysvětlil Vašák.

Decentní suvenýry

Poměrně velkým problémem v rámci prezentace města jsou i nevkusné suvenýry, které se prodávají doslova na každém rohu. I s tím by PCT v rámci nové identity chtělo bojovat. Nově se tedy budou nabízet šperky, sklo, pohlednice nebo komiksy, které navrhli čeští grafici a designéři. „Rozhodli jsme se přijít na trh s autentickými suvenýry, do nichž jejich tvůrci vkládají své příběhy a nezůstávají pouze na líbivém povrchu. Pří výběru jsme také kladli důraz na udržitelnost a ekologii,“ vysvětlila Adamcová.

V nabídce jsou tak například křišťálové sklenice zdobené zlacenými symboly pražských věží, které v limitované edici vytvořili pod vedením designéra Ronyho Plesla pracovníci sklárny Rückl. Dámy jistě ocení náušnice a náhrdelníky z růžového skla z dílny Ko-ra-le. Autorka se při jejich návrhu inspirovala rozkvetlými petřínskými sady.  Novinkou jsou i komiksy určené převážně pro děti, které přiblíží umění v metru, kreslený průvodce zase provede návštěvníky po pražské památkové rezervaci. Novou podobu získají i turistické známky a razítka, které jsou hlavně mezi českými turisty velmi oblíbené.

Spoty s českými umělci

Zahraniční prezentaci by měly podpořit zcela nové spoty, které prezentují pražské umělce jako například Tata Bojs, smyčcové kvarteto Unique Quartet, nositele Grammy Award Ondřeje Pivce nebo progresivní taneční uskupení Dekkadancers. Zahraniční kampaň by měla začít v průběhu října.

Nová vizuální identita by měla být kompletně zavedena do konce roku 2021, PCT do této změny investovalo 390 tisíc korun.

Fotogalerie
9 fotografií