Voucher lidé obdrží ve chvíli, kdy si zarezervují v hlavním městě hotel. Turisté budou moci voucher uplatnit pro volný či zvýhodněný vstup na vybrané památky jako například do Židovského muzea, Národní kulturní památky Vyšehrad nebo pražských věží, které má ve správě PCT. Oproti loňsku bude možné uplatnit vouchery také na živé kulturní akce, jako jsou letní divadelní scény. Využity budou také pro průvodcovské služby.

„Chceme podpořit jak hotely a restaurace, tak pražské památky a kulturní instituce v jejich restartu a přilákat do hlavního města během letních prázdnin co nejvíce turistů,“ řekl před časem předseda představenstva PCT František Cipro.

Turistická tramvaj

Novinkou bude letos provoz okružní turistické tramvaje číslo 42. Pojede ze smyčky na Dlabačově přes Pražský hrad, Čechův most, Náměstí republiky, Václavské náměstí a odtud na Újezd a zpět přes Malostranskou směrem na Pohořelec. Doplní ji ještě linka číslo 43, která bude spojovat muzeum MHD ve Střešovicích s Planetáriem a dalšími památkami. Tato turistická linka pojede o státních svátcích a o víkendech.

Pro obě linky bude připraven audioprůvodce. Jízdenka nebude platit na ostatních linkách MHD a vyjde na 200 korun. Platit bude 24 hodin pro obě linky a bude možné ji zaplatit i ve voze bezhotovostně. Jezdit budou tři vozy z dob Rakousko-Uherska, čtyři z 1. republiky a také tramvaje T1, T2 a T3. Která zrovna pojede, se lidé dozví z webu dopravního podniku.

Zahraniční turisté

Kampaň bude stejně jako loni cílit zejména na české turisty. Zároveň PCT s agenturou CzechTourism připravuje kampaně zaměřené na zahraniční turisty. Zaměří se zejména na Německo, Polsko, Rakousko a Slovensko. Tváří kampaně bude opět Matěj Ruppert. Kromě standardních videí bude natočeno 20 instastories (příběhů na instagramu). Další tváří kampaně bude publicista z pořadu Kluci z Prahy Janek Rubeš. Kampaň bude spuštěná od 15. června pro všechny významné mediální nosiče. Systém voucherů bude spuštěn 1. července, od kdy budou moci lidé do 31. srpna vouchery využít.

V loňském roce přilákal program V Praze jako doma na 73 000 návštěvníků, kteří v hlavním městě strávili průměrně 3,2 noci. Meziročně vzrostl počet tuzemských návštěvníků. Turisté utratili v Praze přes 220 milionů korun. Do programu se zapojilo na 400 hotelů či penzionů a přes 60 památek a kulturních zařízení. Magistrát loni vložil do kampaně 121 milionů korun. Z nich městu PCT vrátila 50 milionů, které budou využity letos.

Video
délka: 15:07.36

„Češi letos vyhledávají pobyty v přírodě. Praha je neláká,“ říká hoteliér Bára Markéta Volfová, Lukáš Červený

Fotogalerie
29 fotografií