Hlavní město původně plánovalo vést novou trať od křižovatky ulic Na Pankráci a Na Veselí až po stanici metra Budějovická. Proti tomuto záměru se však ohradila radnice Prahy 4. „Od hlavní pošty tramvajovou trať dál v žádném případě. Máme tam 450 parkovacích míst, což je samozřejmě nemožné nahradit. Pro to prodloužení ani není dopravní důvod,“ řekl v minulosti pro ČTK místostarosta Prahy 4 Zdeněk Kovářík (ODS).
Taxikář Robert, „nejslavnější“ pacient s covidem-19, vzpomíná: „Pane doktore, já už nemůžu. Odpojte mě!“

„Návazně bychom chtěli začít s pokračováním této tramvajové trati přímo před stanici metra Pankrác k budově pošty,“ uvedl na tiskové konferenci Scheinherr. Trať by podle dokumentu, který schválili pražští radní, měla obsahovat dvě nové zastávky. Jednu na Pankráci, „kde se uvažuje s umístěním jedné tramvajové zastávky přímo v centru lokality“, uvádí dokument, a druhou, pracovně nazvanou Bystřická, bychom měli nalézt na počátku Budějovické ulice.
Změny v pěší i automobilové dopravě
Změny se nedotknou pouze tramvajové sítě, která se novou tratí rozroste o zhruba 700 metrů nových kolejí. Realizace projektu se pochopitelně promítne i do dopravního uspořádání lokality Pankrác. Cena realizace by měla vyjít na 370 milionů korun. „Vzhledem k tomu, že teprve začnou projekční práce, odhaduji, že by k realizaci mohlo dojít za 3-4 roky,“ upřesnil Scheinherr.
Sládek Tomáš (55): Povolání podědil, zachránil pivovar v Kostelci u Prahy a pomýšlí na světový unikát

S tratí se počítá
Trať měla původně na Pankrác vést kvůli nezbytné uzavírce stanice metra, která se v budoucnu bude napojovat na budovanou linku metra D. Po dobu stavebních prací bude stanice zcela uzavřená. Se znovuobnovením jejího provozu se ovšem nepočítá s tím, že by dvě nové tramvajové zastávky měly záhy zaniknout. „Zajištění kvalitní obsluhy lokality Pankráce tramvajovou linkou bude potřebné během výstavby trasy metra D i po zprovoznění jejího prvního provozního úseku," uvádí dokument.
Další tratě na obzoru?
Tramvajová trať, která spojí stanici metra Pankrác s tramvajovou sítí v Praze, není zdaleka jediná, která má v budoucnu být realizována. Léta už se hovoří o prodloužení tramvajové trati z nynější konečné Divoká Šárka na sídliště Dědina. Loni bylo pro projekt schváleno územní rozhodnutí. Léta se rovněž skloňuje příprava prodloužení tramvajové trati z Podbaby na Suchdol, s níž počítá koncept Metropolitního plánu.
Drahnou dobu se rovněž uvažuje o tramvajovém napojení Letňan na zbytek Prahy. Starosta Prahy 18 Zdeněk Kučera (ANO) v dřívějším rozhovoru pro Blesk.cz uvedl, že tyto úvahy rozhodně nebyly smeteny ze stolu. „Taková myšlenka tu opravdu je. Rozšíření MHD je potřeba. Ale pakliže se nyní řeší prodloužení metra, je otázka, zda má cenu paralelně se zabývat i realizací tramvajové trati do Letňan,“ poukázal na zvažované protažení linky metra C přes letňanské sídliště do Čakovic.Reálné je též protažení tramvajové trati z Kobylis do Bohnic, taktéž se počítá s novou tramvajovou tratí, která by měla vzniknout paralelně s novou čtvrtí na místě bývalého Nákladového nádraží Žižkov. Další trať je plánovaná přes Václavské náměstí, respektive také od Muzea přes Vrchlického sady k zastávce Hlavní nádraží. Radní pro oblast majetku Jan Chabr (TOP 09) rovněž na tiskové konferenci zmínil přípravu trati propojující Modřany a Libuš.
O potřebě vzniku tramvajové trati pro Blesk.cz v minulosti promluvil i starosta Prahy 11 Jiří Dohnal (Piráti). „Skutečně existuje určitá vize v územních plánovacích dokumentech, že by tramvajová trať byla vedena ze Spořilova na Opatov a následně na konečnou autobusů Jižní Město,“ řekl s tím, že není schopen říci, jak moc prioritní tento projekt pro hlavní město v tuto dobu je.