„Zvedací most je momentálně jediným řešením. Projektování tohoto mostu bude zahájeno ihned na počátku roku 2020 tak, aby stavba byla připravena co nejdříve. Budeme se snažit stavbu realizovat v roce 2022,” uvedl mluvčí Ředitelství vodních cest ČR (ŘVC) Jan Bukovský.
Původně se přitom počítalo s tím, že by se současný betonový most navýšil, aby zde mohly plout i vyšší lodě než dosud. „Zvýšit podjezdnou výšku je nezbytné, protože odpovídá koncepci vodních cest ukládající vyřešit současné omezené výšky lodí na Vltavě od Mělníka do Prahy,” uvedl Bukovský. Podjezdnou výšku ředitelství zvýší ještě u dalších mostů přes Vltavu u středočeského Mělníka. „Mosty u Mělníka budou rovněž zdvižné,” dodal Bukovský.Co invalidé a kočárky?
Původní záměr se nelíbil sedmé městské části. „Je nepřípustné, aby tam byla rampa ještě příkřejší, než je ta současná. Vozíčkáři a rodiče s kočáry nebo s dětmi na odrážedlech by tam měli problémy a most by pro ně byl nepřátelský,” řekl v týdnu ČTK starosta Jan Čižinský (Praha 7 Sobě).
Most je jedinou cestou z ulice Za Elektrárnou na okraji Stromovky na Císařský ostrov. Lidé tudy chodí především do zoologické zahrady v Troji, kam z druhého břehu ostrova naváže nová lávka. Ta původní se před dvěma roky zřítila a zatím ji nahrazuje přívoz.