Uzavření Malé Strany od Malostranského náměstí po Újezd i Smetanova nábřeží a Křižovnické ulice na Starém Městě platí až do 17. listopadu. Podle autorů uzavírky, náměstka pro dopravu Adama Scheinherra (32, Praha sobě) i radního pro dopravu Prahy 1, Davida Skály (30, Praha 1 sobě), je řešení úspěchem.

Trvalá uzavírka zatím není politicky možná, ale budeme pro ni v rámci koalice hledat podporu na základě odborných posudků, faktů a čísel,“ uvedl včera Scheinherr. V čem je problém? Jenže problémy s rušnou dopravou, které si Praha 1 tímto krokem elegantně vyřešila, se jen přesunuly do okolí. Nejvíce si kolon vzniklých v důsledku uzavření obou břehů Vltavy »užívají« v Praze 2, 4 a 5.

„Tento experiment rozhodně zhoršil průjezdnost už tak zatížených komunikací jako je Legerova, Žitná, Ječná a Resslova. V důsledku vzniklých kolon pak došlo k zatížení okolních ulic, například Benátské, která vede kolem nemocnice, a je tak stěžejní komunikací,“ řekl Blesku místostarosta Prahy 2 pro oblast dopravy a oblast financí a investic Jan Korseska (58, ODS). Korseska přitom nešetřil kritikou. „Městská část Praha 2 bere tento pokus jako výsměch Pražanům a v žádném případě s trvalým vyloučením tranzitní dopravy z centra nesouhlasí,“ dodal.  Neustálé prodloužování uzavírky ani její případné zavedení natrvalo s nimi nikdo nekonzultoval.

Praha 4: Je to nepřijatelné

„Úžasný nápad Prahy 1 má dopady do dopravního sytému drtivé většiny hlavního města. Nikdo se nás na nic neptal a nic s námi neprojednával. Pro Prahu 4 jsou takové zásahy nepřijatelné, protože zhoršují již tak vyhrocený stav dopravní zácpy především v ulici 5. května,“ řekl Zdeněk Kovářík (ODS), 1. místostarosta pro dopravu.

Praha 5: Nejsme králíci

„Doporučila bych Magistrátu, aby si nepletl obyvatele Prahy 5 s pokusnými králíky. Před započetím uzávěry nás nikdo ani neinformoval, a my jsme tedy neměli šanci obyvatele předem alespoň varovat před dopravním kolapsem. Kolabují samozřejmě mosty přes Vltavu, tedy Palackého a Jiráskův most, Vltavská i nájezdy na okruh do tunelů. To způsobuje prakticky kolaps celého centra Smíchova,“ vysvětlila starostka Prahy 5 Renáta Zajíčková (ODS).

18. listopadu… na tento den čeká Praha 2,4 a 5 jako na smilování. Nábřeží by se totiž měla konečně otevřít všem řidičům.

Dopravní expert tvrdí: Chybí analýza!

Nad řešením situace na nábřeží nejásá ani dopravní expert Roman Budský. „Při tamní kapacitě, i bez uzavírek, doprava vázne. Když se uzavřou důležité trasy, tak se provoz samozřejmě přelije jinam. Málokdo nechá auto doma a raději pojede MHD,“ komentuje situaci expert.

V metropoli podle něj už takhle chybí obchvat. „Není dobré brát obyvatele a řidiče jako rukojmí nebo jako pokusné králíky, ve smyslu "zkusíme to a uvidíme". Krok by se měl řešit v rámci celé Prahy,“ dodává Budský. Magistrát by měl podle něj pozvat k řešení okolní městské části a říct si, kam se provoz přesune a jestli to městské části kapacitně zvládnou. „Je také potřeba včas a dostatečně informovat veřejnost a doporučit náhradní trasy a náhradní řešení, což se také nestalo,“ myslí si Budský. „Měla by být udělaná dostatečně pečlivá a podrobná dopravní analýza toho, co to vůbec přinese, když se tento krok zavede do praxe. Tu jsem ale neviděl,“ dodal.

Fotogalerie
4 fotografie