Pražané cestě od hlavního nádraží k Národnímu muzeu a dále na Vinohrady, kde musejí procházet v těsné blízkosti projíždějících aut a autobusů, říkají chodníček smrti. „Chodník podél magistrály mezi hlavním nádražím a Národním muzeem rozšíříme tak, aby se po něm dalo pohybovat bezpečně, důstojně a bez strachu o život. Neubereme zároveň jediný jízdní pruh, jen upravíme jejich šířku,“ řekl primátorův náměstek Adam Scheinherr (Praha Sobě).

Chodník bude mít v nejužším místě zhruba 1,8 metru, v nejširším až tři metry. Na magistrále zůstane širší pravý jízdní pruh, aby tudy mohly bezpečně projíždět autobusy.

Stavba navazuje na loni dokončenou úpravu prostoru mezi historickou a novou budovou Národního muzea. „Použijeme zde stejnou dlažbu jako u muzejní oázy. Asfalt nahradí krásná žula z Mrákotína,“ doplnil Scheinherr.

Spolu s rekonstrukcí historické budovy Národního muzea nechal pražský magistrát s Prahou 1 obnovit okolí. Práce trvaly více než rok a stály zhruba 140 milionů korun. Prostor mezi budovami Národního muzea byl vydlážděn, vznikla tam tramvajová kolej. Proměna se týkala také Čelakovského sadů.

Fotogalerie
3 fotografie