Princip mohutných pivních kol spočívá v tom, že skupina osob sedí na jednom kole, které řídí střízlivý zaměstnanec firmy provozující kolo. Na širokém kole je připoutaný i sud, z něhož cestující popíjejí a zároveň kolo pomocí šlapání pohánějí. Problém ale je, že podle mnohých kritiků během svých cest ohrožují chodce nebo zpomalují silniční provoz. Tato atrakce má nyní na kahánku.

V úterý odpoledne představil chystaná opatření radní pro dopravu Prahy 1 David Skála (Praha 1 Sobě): „V Praze existují takzvané zóny zákazu vjezdu, které jsou omezeny hmotností. Zóna bližší centru je přístupná vozidlům do 3,5 tuny, ta vzdálenější pak do 6 tun. V rámci nich se udělá tabulka, že tato zóna nejen že zakazuje těžším vozidlům vjezd, ale také zakazuje vjezd pivním kolům a kolům širším než 1,2 metru,“ vysvětluje radní. Zda bude zákaz pro pivní kola platit v zónách pro vozidla do 3,5 tuny, nebo i v těch, kam mohou auta do 6 tun, musí rozhodnout magistrát. Užší zóna by se týkala Prahy 1, 2, 6 a 7, širší zóna zahrnuje i Prahu 3 a 4.

Růžová nepřerušovaná linka označuje oblast zákazu pro vozy do 3,5 tun. Do modré oblasti pak nesmí automobily těžší než 6 tun.
Autor: Technická správa komunikací hl. m. Prahy

Pokuty

Podle Jana Čižinského a Hany Třeštíkové (oba Praha Sobě) má návrh podporu magistrátu a bude se projednávat. Do konce jara by měl být schválený a v létě by chodci neměli pivní kola v centru potkat. Od prvního srpna minulého roku platí zákaz vjezdu kol širších než 120 centimetrů do Letenských sadů v Praze 7. Při porušení hrozí provozovateli kol pokuta. Stejně by to fungovalo i v případě pivních kol v centru.

Problémy Prahy 1, jako jsou turistické obchody v centru nebo pivní kola, by chtěla řešit i Hospodářská komora Prahy 1: „Jsme přesvědčeni, že je třeba k problematice podnikatelské nabídky pro turisty přistupovat koncepčně, ne ad hoc řešit jednou segwaye, podruhé obchody s turistickým kýčem, potřetí pivní kola. Navrhujeme proto, aby vznikla pracovní skupina za účasti zástupců radnice Prahy 1, magistrátu a Hospodářské komory Praha 1,“ řekl pro Blesk.cz její místopředseda Marek Beneš. Spoluprací by měl vzniknout komplexní dokument, který by jasně stanovil podmínky služeb a jejich propagace v centru. 

Fotogalerie
9 fotografií