Křižovatka u Vozovny Střešovice je noční můrou pro řidiče - a není se co divit. Šofér si musí dávat pozor na tramvaje, autobusy, cyklisty, chodce, odbočující auta a teď nově i na přejíždějící vozidla. Každoročně je zde podle náměstka pro dopravu Adama Scheinherra (Praha Sobě) sraženo zhruba deset chodců. Statistiky Prahy 6 ale žádné nehody neeevidují. Přesto dopravní odbor pražského magistrátu ve spolupráci s Technickou správou komunikací (TSK) připravovali od roku 2016 rekonstrukci a nová dopravní opatření. Od letošního srpna byly přetřené čáry na silnici, city bloky stojí, balisety by měly přibýt, a radnici Prahy 6 se to nelíbí.

Hazardní řazení

Důvodem je hustý dopravní provoz a neukáznění řidiči. Když totiž jedou vozidla od Prašné brány v pravém jízdním pruhu a chtějí pokračovat rovně, musí se nově vřadit do levého pruhu, jinak jsou nuceni nechtěně odbočit do Ořechovky. Aby se tomu vyhnuli, mnohdy se nečekaně a velmi nebezpečně řadí do levého pruhu před další auta. V horším případě projíždějí dopravní značení a pokračují rovně.

Redaktor byl sám svědkem několika porušení dopravních předpisů, když se zde v úterý 24. září kolem 14:45 během 10 minut nebezpečně vřadilo 10 automobilů do levého pruhu a 4 přejely čáry. Podle místostarosty Prahy 6 Jakuba Stárka (ODS) se na Patočkově mohou kvůli uzavírce tunelů ve špičce tvořit také kolony. „Logika křižovatky je nesmyslná. Když se zavřou tunely, tak to velmi komplikuje dopravu. Když se vozidlům nepodaří vjet do levého pruhu, musí pokračovat do jedné z nejklidnějších částí Prahy 6, Ořechovky. Pak se snaží projet komplikovanou sítí jednosměrek a následně se snaží vjet na hlavní komunikace,“ prozrazuje Stárek.

Chodci vs. doprava

Chránit chodce a omezit přejíždění vyznačených čar mají i zelenobílé balisety, které doposud nebyly nainstalované. Právě ty se na počátku srpna rozšířily ve velkém množství po Letné. Praha 6 podobné opatření odmítá. „Ať si tyhle šílenosti zkouší v Praze 7, ne u nás,“ říká na konto sousedů místostarosta.

Projekt na rekonstrukci Patočkovy vznikl již v roce 2016 a náměstek pro dopravu Adam Scheinherr (Praha Sobě) odmítá, že by se na něm podílel. Nové řešení křižovatky ale chválí. „Úprava je vhodná a dobrá, protože se zlepšilo odbočování z a do Cukrovarnické,“ prozrazuje. Kapacita vozovek pro projíždějící je podle něj dostatečná, a nová opatření mají zejména chránit chodce. „Přechod pro chodce nebyl podle norem. Vloni zde bylo jedenáct nehod s chodci, proto vyžadoval úpravu,“ říká o smutné statistice. Praha 6 by chtěla na místě semafor, ten ale náměstek odmítl.

Fotogalerie
10 fotografií