Variant trasy, která má přímo propojit Vinohradskou ulici s hlavním nádražím, IPR vypracoval v minulosti několik. Městu se nejvíc líbila ta, kdy měly tramvaje jezdit Wilsonovou ulicí ke Státní opeře, tam uhnout přes magistrálu, parkem se dostat až před nádražní budovu a pokračovat dál do Bolzanovy, kde je nyní umístěna tramvajová zastávka Hlavní nádraží. Podle mluvčího IPR Ondřeje Boháče měli ale s tímto návrhem potíž památkáři - došlo by podle nich k narušení promenádního parku. 

Nová varianta, na níž se shodla Praha s ministerstvem kultury, počítá s trasou přes Wilsonovu ke Státní opeře, tam by tramvaje zahnuly do ulice Politických vězňů a odtud do Washingonovy až před nádražní budovu. 

Kdy by mohla být trasa postavena, zatím není jasné. Město nyní zpracovává změnu územního plánu, neboť území před hlavním nádražím je v něm vedeno jako park. Změnu musí v budoucnu projednat a schválit mimo jiné ještě například pražští radní a zastupitelé. Dopravní podnik navíc musí vybudovat napojení trati z Vinohradské na nově položené koleje mezi budovou Národního muzea a bývalým Federálním shromážděním.

Podle další navržené možnosti by koleje vedly k opeře po stejné trase jako u výše zmíněné varianty, ale potom by nesměřovaly před nádražní halu, ale až do Opletalovy ulice a dále na křižovatku s Bolzanovou. Poslední možnost navrhovala vést trať z Vinohradské na Václavské náměstí a potom do Opletalovy a k Bolzanově. Tyto obě varianty město zavrhlo.

Současné vedení hlavního města chce rovněž stavět trať z Vinohradské třídy přes Václavské náměstí a napojit ji na koleje spojující Vodičkovu a Jindřišskou ulici. Pro tuto stavbu nepotřebuje změnu územního plánu. Kdy se začne budovat, ale není jasné.