„Rekonstrukce tramvajové trati se zaměřila mimo jiné na odvodnění, trolejové vedení, dráhové kabely či dopravní značení. K dispozici jsou bezbariérové přechody pro chodce,“ řekl náměstek primátora Adam Scheinherr (Praha sobě).

Podnik v ulici vyměnil betonové tzv. BKV panely, v kterých byly uloženy kolejnice od 80. let. Povrch u kolejí je nově asfaltový. Koleje jsou nově položeny do antivibračních rohoží a sníží se tak hluk i vibrace z projíždějících tramvají.

V úseku mezi Škrétovou a Sudoměřickou ulicí jsou čtyři zastávky, a to Italská, Vinohradská tržnice, Jiřího z Poděbrad a Radhošťská. Jejich podoba ale ještě není konečná. Město totiž připravuje celkovou rekonstrukci Vinohradské, která začne v roce 2021. Původně měla být trať i ulice opraveny současně, městu ale k celkové rekonstrukci chybí některá povolení. „V koordinaci s Technickou správou komunikací bychom rádi v roce 2021 v rekonstrukci pokračovali, a to prodloužením chodníků přímo k trati, aby tím vznikly tzv. zastávky vídeňského typu, které by už byly definitivní,“ řekl Blesk.cz při zahájení oprav technický ředitel DPP Jan Šurovský.

S opravou kolejí plánovalo město a DPP začít již v loňském roce. Nakonec ji ale odložily kvůli rekonstrukci silnice v Husitské ulici na Žižkově, která způsobila v části Prahy 3 dopravní kolaps. DPP tak loni opravil na Vinohradské pouze asi 700 metrů dlouhý úsek mezi ulicemi Hradecká a Želivského.

Fotogalerie
26 fotografií