„Infrastruktura tramvajového zázemí je v Praze dlouhodobě poddimenzována. Zápasíme s deficitem odstavných kapacit nejen pro ústřední dílny, ale také obecně pro správu vozového parku,“ uvedl generální ředitel DPP Petr Witowski. Použitím kolejiště ušetří podnik asi milion korun ročně.

V Hostivaři vzniklo 20 kolejí a každá z nich měří 101 metrů. Vejde se na ně buď 60 vozů 15T ForCity, nebo 120 modernizovaných vozů vycházejících z typu T3. Nejprve bude sloužit k odstavování tramvají, které jsou dosud rozmístěny po celém areálu ústředních dílen, kam byly přemístěny z vozoven v Hloubětíně a na Žižkově. Následně se sem přesunou další vozy z Hloubětína.

Přibude opravna

Dnešní kolaudací a zprovozněním kolejiště práce v areálu neskončí. Vznikne u něj ještě opravárenská hala. „Bude mít dvoupodlažní vestavbu tak, aby v ní bylo možné provádět údržbu všech typů tramvají a byl k nim zajištěn odpovídající přístup jak od podvozku, tak od střechy. V hale budou dvě koleje a počítáme se čtyřmi stanovišti pro opravu,“ uvedl technický ředitel DPP Jan Šurovský. Stavět začne podnik v druhé polovině letošního roku.

Demolice vozovny Hloubětín

Demolice haly vozovny v Hloubětíně bude zahájena ještě letos. Střechu budovy z roku 1951 tvoří železobetonové monolitické skořepiny, u kterých hrozí, že se zřítí. Po demolici začne stavba nové vozovny, která by měla být hotova v roce 2022. Do jejího dokončení budou tramvaje umístěny právě na nově vybudovaných odstavných kolejích v Hostivaři. Provoz hloubětínské vozovny byl přerušen loni v lednu.

DPP využívá sedm vozoven, a to Hloubětín, Kobylisy, Motol, Pankrác, Strašnice, Vokovice a Žižkov. Podnik má ve vozovém parku přes 900 tramvají, část z nich tvoří modifikace typu T3. V uplynulých letech firma kupovala nízkopodlažní vozy 15T ForCity. Náklady na provoz tramvají se v Praze ročně pohybují přes tři miliardy korun.

Fotogalerie
16 fotografií