Po letech odkladů by Holešovice a Karlín měla spojit nová lávka. Ta povede skrz Štvanici.

„Díky nové lávce vznikne nové propojení dvou městských čtvrtí. Usnadní život především pěším a cyklistům – nejsnazší propojení Karlína a Holešovic doposud představoval oblíbený přívoz, který ovšem v zimě nejezdí. Štvanice tak bude konečně přístupná po celý rok,“ uvedl radní pro dopravu Petr Dolínek.

„Jsem velmi rád, že obě městské části – Praha 7 a Praha 8 – souhlasily s myšlenkou pojmout lávku přes Štvanici jako jeden společný projekt, nikoli jako jednu lávku z Holešovic a druhou z Karlína,“ říká Ondřej Boháč, ředitel Institutu plánování a rozvoje Prahy. „Věřím, že architektonická soutěž je nejlepším způsobem, jak dojít ke kvalitnímu návrhu,“ dodal.

Nedostatek parků a špatná dostupnost

Se stavbou lávky dlouhodobě počítá i územní plán. Na straně Holešovic bude lávka navazovat na hustě obydlenou rezidenční čtvrt a areál Pražské tržnice. Za ním se pak nacházejí Bubny, kde v budoucnu vznikne nová městská čtvrť. Na karlínské straně pak lávka bezprostředně naváže na území Rohanského nábřeží, kde v posledním desetiletí vzniká nová zástavba.

Lávka usnadní cestu i cyklistům, protože propojí cyklistické trasy vedoucí podél řeky na obou březích.

Ostrov Štvanice je atraktivní především pro svůj rekreační potenciál, v posledních letech se tu uskutečnilo i více koncertů a dalších podobných akcí. Obzvláště Karlín se však potýká s nedostatkem parků a lepší propojení s ostrovem by tak mohlo přilákat mnoho nových návštěvníků.

V současnosti se na ostrov dá dostat buď přívozem, nebo po Hlávkově mostě, přes který vede magistrála. Přístup teď usnadňuje nově zbudovaná zastávka Štvanice.

Lávka povede přes celé koryto řeky v šířce 38 m mezi Karlínem a Štvanicí a 149 m mezi Štvanicí a Holešovicemi. Poskytnout by měla co nejpřímější a úrovňově jednoduchý přístup. Celkově tak bude mít necelých dvě stě metrů.

Podívejte se, jak vypadá nová tramvajová zastávka Štvanice: