Výstavba metra v lokalitě Pankrác se podle schváleného dokumentu nachází ve druhé třetině doby výstavby, což je období, kdy je možné zadat dopravnímu podniku (DPP) poslední úpravy finálního okolí stanice. Schválené změny vycházejí ze žádostí schválených v minulosti radními Prahy 4.
Ti loni v červnu přijali usnesení, ve kterém požadovali výstavbu plnohodnotného jižního vestibulu stanice Pankrác. Důvodem je i to, že magistrát koupil blízký objekt pošty v ulici Na Strži, kterou by v budoucnu mohla nahradit úřední budova. Mluví se například o radnici Prahy 4, která nyní sídlí v pronajatých prostorech.
Ražba jednoho z tunelů směrem ke stanici Olbrachtova Blesk
K tomu by podle vedení městské části bylo vhodné doplnit v oblasti výstup z metra s eskalátory, s čímž podle radními schváleného materiálu dříve plán stavby metra na Pankráci počítal, ale kvůli nákladům a pozemků ve vlastnictví soukromých osob z toho sešlo. Nyní radní města schválili prozatím alespoň vybudování výtahu.
Eskalátorový vestibul podle materiálu stále naráží na nedořešenou majetkovou situaci. „Dále pak je případně nezbytné realizaci koordinovat s prodloužením tramvajové trati směr Budějovická, která již má v této lokalitě vydané stavební povolení. Eskalátorový vestibul je však z technického pohledu možné dobudovat společně s výstavbou případného developerského záměru v lokalitě,“ píše se v dokumentu.
Stanice metra C Pankrác je od letošního ledna kvůli rekonstrukci a úpravám souvisejícím s budováním přestupu na novou linku uzavřena. „Pokud se neobjeví žádné překvapení, tak bychom Pankrác C mohli otevřít ještě před Vánocemi,“ řekl v úterý náměstek primátora pro dopravu Zdeněk Hřib (Piráti). Dodal, že k vybudování výtahu DPP využije se stávající těžní šachtu, která by jinak byla zasypána.
Dalším požadavkem, který měla Praha 4 a kterému vedení města vyhovělo, je zachování kruhového objezdu na křižovatce ulic Na Strži, Milevská a Neveklovská, který vznikl pro otáčení těžké dopravy při výstavbě metra a podle schváleného dokumentu se ukázal jako efektivní dopravní řešení. Třetím schváleným opatřením je, že řešení okolí stanice se bude držet studie, kterou vypracoval IPR a která řeší například povrchy, zeleň či mobiliář.
Metro D
Stavba první části nové linky metra začala v roce 2022. Budování navazující části z Olbrachtovy na Nové Dvory již měla začít, ale kvůli zdržení způsobeném námitkami u antimonopolního úřadu se příprava značně zpozdila. Dále bude vybudována část z Nových Dvorů do Depa Písnice. Původní předpoklad dokončení úseku z Pankráce do Písnice byl rok 2029, kvůli sporům se však zprovoznění nyní předpokládá nejdříve v roce 2031. Následovat by mělo prodloužení z Pankráce na náměstí Míru.
Hřib také na začátku listopadu uvedl, že navrhne, aby se budovaná stanice pražského metra na lince D s pracovním názvem Olbrachtova jmenovala Ryšánka. Stanice veřejné dopravy by podle Hřiba neměly mít názvy s inspirací v totalitních nebo extremistických režimech.
































