Jeden z největších a svou polohou nejvýznamnějších pražských brownfieldů Holešovice- Bubny-Zátory by se už letos mohl začít proměňovat na novou městskou čtvrť pro 25 tisíc obyvatel s více než 11 tisíci byty. Územní studie, která se touto lokalitou zabývá, počítá s tím, že by nová čtvrť mohla být kompletně dostavěna v roce 2040. Současně zde Praha připravuje výstavbu Vltavské filharmonie. Hlavní město se ale už v současné chvíli připravuje na příliv nových obyvatel a s tím související dopravní obslužnost.
Zajistit jí má především stanice metra Vltavská. Hlavní město proto odsouhlasilo požadavek na eventuální přípravu vybudování nového vestibulu metra této stanice, která umožní výstup z metra i směrem na severní stranu.
Pro sousedy i Kladeňáky
„Ve stanici metra Vltavská vybudujeme severní vestibul! Mezi stanicemi metra Nádraží Holešovice a Vltavská totiž v následujících letech vznikne nová čtvrť pro 25 tisíc lidí. V místě už se také staví nová železniční zastávka Praha-Bubny a modernizuje se trať z centra Prahy na letiště a dále do Kladna. Nový vestibul tak místním umožní pohodlný a rychlý přístup k veřejné dopravě a významně přispěje k rozvoji celé lokality,“ uvádí Zdeněk Hřib (Piráti), náměstek primátora hl. m. Prahy pro oblast dopravy.
Záměrem studie, která se vznikem nové čtvrti zabývá, bylo, aby dopravní obslužnost čtvrti přednostně zajistila veřejná doprava, kdy páteřními osami mají být právě trasa metra C a modernizovaná železniční trať spolu s tramvajovými tratěmi.
„Význam severního vestibulu je především v lepší obsluze obyvatel stávajících i těch budoucích, kteří budou žít v plánované výstavbě na současném brownfieldu Bubny-Zátory. Návrh vestibulu bude koordinován s budoucí výstavbou tak, aby byl městotvorně integrován do nové zástavby,“ říká Petr Hlaváček (STAN), náměstek primátora hl. m. Prahy pro oblast územního rozvoje.
Žádná novota
S možností, že v budoucnu bude stanice Vltavská potřebovat i severní vestibul, se počítalo už při její výstavbě: „Již při projektování stanice metra Vltavská na přelomu 70. a 80. let 20. století byla předběžně konstrukčně založena možnost vytvoření druhého vestibulu severním směrem do oblasti železničního nádraží Praha-Bubny a do části bubenské zástavby zvané Malý Berlín. S ohledem na tehdy klesající význam bubenského nádraží a na obsluhu této lokality tramvajovou dopravou z ulice Dukelských hrdinů ale nebyl severní vestibul tehdy dostavěn,“ stojí v tiskové zprávě, která o stavbě vestibulu informuje.