Návrat tramvajové zastávky na ostrov Štvanice rozděluje Pražany na dva tábory. Někteří její existenci kvitují s tím, že historicky sem obsluha městskou hromadnou dopravou patří. Další ale mají s provozem zastávky na Hlávkově mostě problémy.

Na obou směrech místní dopravní tepny teď v úrovni zastávky stojí přechod pro chodce se semafory, které podle kritiků zdržují cestování po Severojižní magistrále. Další pranýřující obyvatelé tvrdí, že zastávka je nevyužívaná.

V současnosti tramvajovou zastávkou Štvanice projíždí linka číslo 14. Cestující veze směrem do centra přes Těšnov a Jindřišskou na Václavské náměstí, v opačném případě se lidé svezou do Holešovic. Za nejčastějšího provozu tudy projede každým směrem sedm spojů, celkově tedy čtrnáct tramvají za hodinu.

Jednotky cestujících

Uprostřed pracovního týdne během dne nastoupili v rámci průzkumu redakce Blesk.cz do dopravních prostředků celkem dva cestující. Vystoupilo šest lidí a jeden pes. Třináct chodců za 60 minut použilo nástupní ostrůvky a přilehlé přechody jako cestu z jedné strany Hlávkova mostu na druhý.

Z tramvaje na Štvanici kromě lidských cestujících vystoupil také jeden pes.
Autor: Daniel Vitouš

Dopravní podnik hlavního města Prahy se chystá podrobit zastávku na Štvanici podrobnějšímu přepravnímu průzkumu, který bude realizovat během posledního dubnového týdne.

„Zastávka Štvanice byla od svého počátku zřízena za účelem zkvalitnění a zkrácení cesty všech návštěvníků, kteří se vydají do sportovního a kulturního areálu na ostrově. Samozřejmě budeme vše průběžně sledovat a vyhodnocovat,“ uvedla tisková mluvčí DPP Aneta Řehková.

Zastávku zase zbourají

Současný vzhled tramvajové zastávky na Hlávkově mostě je provizorní. V horizontu několika let se totiž počítá s rozsáhlou rekonstrukcí této stavby. Až po provedení těchto prací vznikne na místě definitivní varianta, se kterou bude podle Technické správy komunikací (TSK) počítat i projektová dokumentace opravy mostu.

Podívejte se na vytíženost provozu na zastávce Štvanice:

Kdy se mostaři pustí do rekonstrukce Hlávkova mostu, je zatím nejasné. V první řadě je nezbytné přemístit inženýrské sítě, které se v konstrukci přemostění nacházejí, do kolektoru pod Vltavou. Ten však v současnosti teprve vzniká, dokončený by měl být v polovině příštího roku.

„Původně se měl Hlávkův most opravovat až po Libeňském mostě, ale pravděpodobně se to otočí. Nelze opravovat oba mosty najednou. V současnosti probíhají přípravy na rekonstrukci s tím, že práce nebudou zahájeny dřív, než dojde k vymístění inženýrských sítí do právě vznikajícího kolektoru,“ upřesnila tisková mluvčí TSK Barbora Lišková.

Prohlédněte si, co se děje na zastávce Štvanice během dne:

Fotogalerie
20 fotografií