Bez parkovacího domu na Dědině by lidé neměli kde zaparkovat a zároveň by ani nemohlo dojít k plánovanému dokončení tramvajové trati do ulice Dědinská.

Podoba parkovacího domu bude stanovena architektonickou soutěží zajištěnou společně hlavním městem Prahou a městskou částí Praha 6. Počítá se s minimální kapacitou 130 parkovacích stání.

„Po celou dobu přípravy projektu tramvajové trati jsem v rámci komunikace s občany sliboval, že město dostatek parkovacích ploch zajistí. Jsem rád, že mohu ohlásit první zásadní krok ke splnění tohoto slibu,“ uvedl náměstek primátorky Petr Dolínek (ČSSD).

Nová trasa tramvají

Stavba tramvajové trati Divoká Šárka – Dědinská je jedním z prioritních záměrů rozvoje tramvajové sítě v Praze. Stavba získala v roce 2015 závazné stanovisko EIA. V tuto chvíli probíhají jednání s vlastníky pozemků, s podáním žádosti o územní rozhodnutí se počítá během roku 2017 a s vydáním územního rozhodnutí pak do konce tohoto roku. Pro financování stavby se předpokládá podpora z fondů Evropské unie.

„Tramvaj umožní výrazné omezení automobilové dopravy v lokalitě. Také počet autobusů, které dnes představují jediné tamní spojení s metrem, se sníží až o polovinu. Tramvajová trať také vždy vede k tomu, že daná lokalita ožije. Vznikají kolem ní malé obchody, služby i místa pro setkávání obyvatel,“ dodal na závěr Dolínek.

Podívejte se na vizualizace chystaného prodloužení tramvajové trati na Dědinu:

Fotogalerie
7 fotografií

V dubnu opravuje dopravní podnik trať v oblasti Palmovky. Podívejte se: