Mohlo by se zdát, že zajíci, kteří si pletou letové dráhy se závodištěm, představují pro letouny velké nebezpečí. To ale není pravda.

„Mnohem větší problémy může způsobit pták, který vletí přímo do motoru stroje. S nadsázkou můžeme říct, že když se zajíc srazí s letadlem, je to, jako by se srazil s velkým autem,“ řekla Blesku mluvčí letiště Marika Janoušková. Pasažérům podle ní nebezpečí nehrozí.

Na letišti funguje tzv. biologická ochrana, která zodpovídá za provozuschopnost letiště v souvislosti s výskytem ptáků, savců a dalších volně žijících zvířat. Zkušení sokolníci a psovodi se svými svěřenci spolehlivě zaplaší každého, kdo nemá na vzletových či přistávacích drahách co dělat.

„V současné době máme šest psů a dvanáct dravců. Orli a sokoli mají navíc speciální výcvik pro létání nízko nad zemí,“ dodala mluvčí. Každý dravec je vycvičený na jinou kořist.

Na letišti se používají dva způsoby plašení. „Buď se pouští dravec ze stojícího nebo jedoucího auta na konkrétní kořist, nebo se používá tzv. systém krouživého čekání. Dravec krouží 200 až 300 metrů nad zemí, dole běhá pes a nahání kořist,“ vysvětluje Marika Janoušková.

Co se děje s kufrem poté, co ho odevzdáte na letištní přepážce? Na cestu zavazadla až do letadla se podívejte v tomto díle Selfie z Prahy:

Video
Video se připravuje ...

Exkluzivně z letiště: Tohle dělají s kufry, když je nevidíte! A kam jít v Praze nazí? Matěj Smlsal, Matěj Šrám, David Vaníček

Fotogalerie
5 fotografií