Obrovské změny v městské hromadné dopravě, kterými v srpnu a říjnu 2016 prošla Praha, jsou podle ROPID (Regionální organizátor pražské integrované dopravy – pozn. red.) i magistrátu ku prospěchu metropole. Počet cestujících narostl za celý rok o 9 milionů.

„Přestože došlo k logickému úbytku cestujících v okolí linky metra A a při realizované změně k nárůstu počtu přímých spojení, bylo oproti roku 2014 přepraveno v pracovní den od 6 do 23 hodin o 36 000 cestujících více v tramvajích,“ řekl Blesk.cz ředitel ROPID Petr Tomčík. Celkově tedy o 9 milionů více.

Zároveň ale po městě přibylo kolon tramvají. Ty často musí čekat, než se dostanou do zastávky, jelikož před nimi stojí další. Taková situace je běžná například na Karlově náměstí i v Lazarské. 

Už nyní je v Lazarské neustále kolona až do Vodičkovy ulice,“ pronesl zastupitel Jiří Nouza (TOP 09). V tuto chvíli však ROPID řešení nemá a úlevu centrální přestupní zastávce má zařídit až vedení tramvají přes Václavské náměstí. Kdy to ale bude, v tuto chvíli nikdo neví. Naopak například Mikuláš Ferjenčík (Piráti) si změny v dopravě pochvaloval. 

Změní linky 21 a 13, zavedou číslo 23

Přesto se lidé dočkají dalších změn, a to už jaře v roce 2017. Od 25. března zřídí linku 23, která bude sloužit jako posila víkendových turistických špiček na Pražský hrad.

Změní se také trasa tramvajových linek 21 a 13. První jmenovaná pojede od března z Anděla na Radlickou místo na Kotlářku. U spoje 13 městské části jednají o změně trasy z Černokostelecké přes Muzeum, I. P. Pavlova, Náměstí Míru a Jana Masaryka na Čechovo náměstí.

Blankou autobusem nepojedete

Hodně diskutovaným tématem bylo na jednání dopravního výboru také využití komplexu Blanka k autobusové dopravě. Obyvatelé si hlavně stěžovali na nepropojení Vítězného náměstí a Anděla. V tuto chvíli musí lidé nekomfortně přestupovat na Můstku.

„Autobusovou dopravu do komplexu tunelů Blanka zavádět nebudeme. Důvodů je hned několik. Je to zbytečné, jelikož máme jiné, ekologičtější a stabilnější spojení na Anděl metrem. Případné nehody nebo uzávěry by mohly zdržovat autobusy a nedalo by se vždy garantovat, že spoje pojedou na čas,“ vysvětluje náměstek primátorky pro dopravu Petr Dolínek (ČSSD).

Mnoho lidí si také stěžuje na dopravu směrem z Nádraží Veleslavín na letiště. Tomčík slibuje změnu už tento rok.

„Důležitou položkou, kterou bude nutné se v roce 2017 zabývat, je posila autobusového spojení od Nádraží Veleslavín na letiště. Nyní je nezbytné dořešit související zvýšené nároky na odstavy autobusů v zastávce Nádraží Veleslavín,“ popsal ředitel ROPID, že tam nyní není pro vozy tolik místa.