Praha má připraveno ve skladech přes 20 tisíc tun soli. „Z loňského roku nám pak zůstalo asi jedenáct a půl tisíce tun soli,“ prozradil náměstek primátorky Petr Dolínek.

Zatímco letos přišel sníh už 10. listopadu, loňská zima připomínala spíše podzim. „První hlášený výjezd jsme měli až 31. prosince v půl dvanácté večer,“ říkala s úsměvem Barbora Lišková. Letos tak vozy vyjely už před Martinem.

Praha má kromě zimních vozů na sedmi místech speciální systém, který se obslouží bez pomoci člověka. „Dělá si postřik automaticky,“ vysvětluje Lišková. Další místa se prozatím neplánují. „Cena takového systému se šplhá k řádu desítek milionů… Samotná výstavba je náročná. I samotný provoz stojí ročně miliony,“ vysvětlovala, proč se osvědčený systém nerozšiřuje po celé metropoli.
Video
Video se připravuje ...

Krátký rozhovor s Barborou Liškovou, tiskovou mluvčí TSK Eva Fornálová

Kromě vozů, které se starají o vozovky, je v terénu na 860 lidí. „Kromě koštěte mají i elektrický metač, který práci zefektivňuje a my tak nemusíme zaměstnávat ještě více lidí,“ prozradil František Hodan, vedoucí výroby závodu čistění a údržby pražských komunikací.

Na krutou zimu jsou vybaveny i tramvaje. A to doslova. Pražská hromadná doprava vlastní pluh, který by odklidil i metrový nános sněhu. „Před dvěma lety byla krutá zima, ale loni jsme s pluhem ani vyjet nemuseli,“ vzpomínal jeden z pracovníků na loňskou teplou zimu. Uvidíme tedy, zda se letos s pluhem v ulicích metropole setkáme.

Fotogalerie
12 fotografií