Dopravní podnik hledá možnosti modernizace souprav metra. Ty současné mají životnost ještě dva roky. „V současné chvíli analyzujeme možnost modernizace vozů M1, které jezdí na trase C. Stejně tak budeme řešit prodloužení životnosti vozů na trasách A a B. Pakliže se pro modernizaci rozhodneme, chceme, aby to cestující ve vozech takříkajíc poznali, tedy zdokonalíme některé technologie uvnitř vozů,“ řekl ředitel dopravního podniku Martin Gillar.

Modernizace nebo nákupy

Přesný termín modernizace není zatím známý. Důležitý pro dopravní podnik bude výsledek analýzy. Ve hře je ale také možnost nákupu nových vozů – tuto variantu chce podnik prověřit při poptávce vozů v rámci výstavby trasy D z Pankráce do Písnice, na které by měly jezdit nové vlaky bez řidiče.

Dopravní podnik je akciová společnost vlastněná Prahou a zaměstnává přes 10 tisíc lidí. Na jeho provoz vydává hlavní město každý rok přes deset miliard korun. Dopravní podnik přepraví denně zhruba 3,3 milionu cestujících, ročně je to přibližně 1,2 miliardy lidí.

Cestující v Praze využívají tři trasy metra, na kterých je 61 stanic. Provoz metra stojí podnik ročně několik miliard korun.