Na áčku i céčku vlak sám ví, jakou rychlostí má jet, kdy začít brzdit a kde přesně zastavit. Na červené trase je to díky předmětu připomínající „prkno“, které leží v kolejišti. V něm jsou umístěny vodiče a ty vysílají frekvence do podvozku.

Na áčku existuje podobný systém. Má ale podobu oranžového kabelu. Ovšem na trase B automatické vedení soupravy nefunguje. „Tam je možný pouze manuální jízdní režim, kdy rychlost jízdy vlaku reguluje strojvedoucí,“ sdělila mluvčí dopravního podniku Aneta Řehková.

Občas se stane, že metro najednou prudce zastaví uprostřed tunelu a silně přitom smrdí brzdy. Řada lidí si myslí, že to je kvůli tomu, že se blíží k soupravě před ním. Není to ale pravda.

Proč metro v tunelu šíleně brzdí? Dozvíte se ve zpravodajské show Selfie z Prahy. Dále uvidíte i pokus, jak metra zastavují na stejném místě:

Video
Video se připravuje ...

Špína a smrad: Tady natáčeli Obecnou školu! A záhadné prkno, které řídí celé metro Matěj Smlsal, Matěj Šrám, David Vaníček