Investorem stavby by pravděpodobně měla být Praha 5, na kolik ale vyjde, zatím není jasné. Ve hře je však podle starosty Radka Klímy (TOP 09) také možnost, že by stavbu zaplatilo hlavní město. Výběrové řízení na dodavatele projektu vypíše Praha 5 do dvou týdnů.

Radnice navíc k výstavbě potřebuje, aby jí magistrát převedl dotčené pozemky do správy.

„Mělo by se začít stavět v nejbližší době. Kdyby vše šlo hezky, byla by to otázka několika měsíců. Rok 2017 by byla nejkratší možná doba, kdy by se dal dům postavit,“ řekla Blesk.cz mluvčí Prahy 5 Helena Šmídová.

P+R pojmou zatím tři tisíce aut

Parkoviště P+R jsou zahrnuta do systému Pražské integrované dopravy. Primárně jsou určena pro mimopražské řidiče, kteří na nich nechají automobil a dále do centra Prahy jedou MHD. Nejvytíženější parkoviště jsou na metru C, třeba na Chodově nebo v Letňanech. Nejméně používané parkoviště P+R je v Běchovicích.

Prahu 5 trápí nedostatek parkovacích míst zejména kvůli mimopražským řidičům. Na části území Prahy 5 začaly letos platit parkovací zóny. Na to si stěžovalo zejména vedení Středočeského kraje, jelikož řidiči najednou nemají kde parkovat. 

P+R parkovišť je v Praze asi dvacet, a to hlavně v blízkosti nádraží a stanic metra. Celkem mají kapacitu přibližně tří tisíc míst.

Magistrát vytipoval 18 lokalit

Magistrát na konci letošního října oznámil, že zamýšlí výstavbu záchytných parkovišť P+R na území Prahy 5, 6 a 13. Radní schválili vytvoření pracovní skupiny, která má vybrat vhodné pozemky pro výstavbu.

Praha má nyní vytipováno 18 lokalit po celém městě, kde by mohla parkoviště P+R vzniknout. Seznam vypracoval Institut plánování a rozvoje. Ne všechny pozemky ale patří Praze.

Někteří řidiči používají triky, aby mohli parkovat v zónách, ačkoliv nemají zaplaceno. Podívejte se na jejich finty v reportáži v pořadu Selfie z Prahy:

Video
Video se připravuje ...

Jak vypadá orloj zevnitř! A další problém zastávky na magistrále: Proč ji nesmí zprovoznit? Matěj Smlsal, David Vaníček