V následujících dnech se lidé s reklamou na Blanku setkají na billboardech, ve vagonech metra, na zastávkách MHD, ale i na sociálních sítích. „Kampaní chceme veřejnosti osvětlit, jak to bylo s výstavbou Blanky, kolik skutečně stála a co způsobilo skluz v jejím otevření,“ řekl mluvčí stavební firmy František Polák.

„Myslíme si, že bylo řečeno příliš mnoho nepřesností a zkreslených údajů, které na konci výstavby chceme vyvrátit. Přijde nám to jako ten nejvhodnější moment pro nápravu mýtů a polopravd,“ doplnil.

Bémovým tunelem už jsme měli dávno jezdit

Stavbu, jejíž základní kámen pokládal někdejší primátor Pavel Bém (ODS), od začátku provází řada problémů – od soudních pří přes prodražování až po propady půdy. 

 

Více než šestikilometrový tunelový komplex, který je součástí městského okruhu, měl původně řidičům sloužit v roce 2011. Za zpožděním podle Metrostavu stojí náročný proces získávání stavebních povolení a výkup pozemků, ekonomická krize a arbitráž ohledně platnosti smluv.

Hlavní město zatím žádnou kampaň k otevření Blanky nemá a nic podobného ani nechystá. „Praha bude informovat občany o změnách v dopravě a poskytne informace, které budou sloužit k co nejlepší orientaci v jednotlivých tunelech, respektive u vjezdů a výjezdů. Nepůjde však o žádnou rozsáhlou kampaň za použití billboardů,“ řekl mluvčí magistrátu Vít Hofman.

Informovat prý chce prostřednictvím médií, na webu a prostřednictvím informační brožury. Kdy se tak stane, neuvedl.

Tunel za všechny prachy

Podle údajů Metrostavu k otevření tunelu se Blanka oproti původnímu předpokladu prodražila o osm miliard. Firma operuje pouze s částkou 37 miliard korun, která nezahrnuje náklady na napojení Blanky na křižovatku Malovanka a na Strahovský tunel. Za nárůstem ceny prý stojí nejen dodatečné náklady, ale i růst inflace a změny v DPH.

Metrostav připomíná, že Blanka je nejdelším tunelovým komplexem v České republice a nejdelším městským tunelovým komplexem v Evropě.

Poukazuje na zajímavosti, mimo jiné na to, že je v něm nainstalováno speciální osvětlení, které řidičům nezpůsobuje světelný šok, ale umožní přivyknout na světelné podmínky v podzemí. Blanka ovšem stále nemá vlastní dispečink, jehož výstavbu provázejí problémy.

Kritici tvrdí, že Blanka dopravě ve městě neuleví. Poukazují na to, že neexistuje plán návazných dopravních opatření, zejména na výjezdech z tunelu.

Zprávy z metropole zábavnou formou, to je nový pořad Selfie z Prahy. Reportér Matěj Smlsal ho natáčí na mobil a selfie tyč. Vychází vždy v pátek. Podívejte se na aktuální díl:

Video
Video se připravuje ...

Selfie z Prahy: Hrobku nabízejí jako byt. A nový přívoz nezvládá nápor davů Matěj Smlsal, Matěj Šrám, David Vaníček