Radiála má propojit vnější a vnitřní okruh na jihozápadě metropole a ulevit nyní přetíženým komunikacím, jako je Radlická ulice. Projekt je od roku 2018 v územním řízení, které se výrazně protáhlo kvůli velkému množství námitek a odvolání. Minulé vedení města se kvůli tomu rozhodlo prověřit změny projektu a to nynější schválilo výsledné úpravy, které zahrnují především více tunelů. Jejich podíl na trase se oproti původním plánům zvýšil z 55 na 71 procent.

Pro upravené úseky je nutné zpracovat projektovou dokumentaci, což bude cílem dnes schváleného tendru. Upravená verze spojuje tunely Butovice a Jinonice do jednoho v délce asi 1,2 kilometru a přidává tunel v Řeporyjích v délce 379 metrů. Celkem mají tunely tvořit 3,9 kilometru z celkové trasy o délce 5,5 kilometru. Další úpravy zahrnují například zahloubení pod úroveň terénu v oblasti sídliště Botanica nebo zrušení dříve plánované estakády u stanice metra Nové Butovice.

Město bude možná pro stavbu muset připravit i nové zhodnocení dopadů na životní prostředí (EIA). Současný posudek vyprší příští rok a kvůli novelizaci zákona už nebude možné jeho prodloužení. Primátorův náměstek pro dopravu Zdeněk Hřib (Piráti) také dříve řekl, že radiálu město nebude stavět bez toho, aby na ni přispěl stát.

Zdržení projektu v pondělí kritizoval předseda pražské organizace ANO Ondřej Prokop. „Zdeněk Hřib opět řeší věci od konce - klíčové projekty pražské dopravní infrastruktury pomalu posouvá až poté, co je několik let zdržuje, prodražuje, konzervuje a polemizuje nad jejich financováním,“ uvedl.

Fotogalerie
12 fotografií